Weboldal fejlesztés szinte folyamatos és soha nem állhat le. Ez sajnos nem egy egyszerű közhely, mert a SEO vagy keresőoptimalizálás fogalmai is pontosan ezt adják. Optimalizálás, folyamatos vizsgálat és fejlesztés a legújabb trendeknek vagy konkurencia elemzése lépéseinek megfelelően. Ez a feladat tényleg egy egész embert igényelhet, aki folyamatosan megfelel minőségű szöveget ír, elemzik a konkurenseket vagy a weboldal potenciális hibáit vizsgálja, amely ronthatja annak teljesítményét.
Szakértők bevonása egy weboldal helyezésének javításához szinte már elengedhetetlen. Sokszor egyszerűbb meghallgatni tanácsait merre haladjunk, mint 1-2 év próbálkozás után feladjuk az egészet. Ma már olyan fizetős eszközök vannak amelyek ugyan nem olcsók, így magánszemélyek nem vásárolják meg, de profi SEO szakemberek igen. Így nekik akár fél órás analízis után több információ áll rendelkezésre, mint egy egyszerű weboldal kezelőnek az eltöltött 2 év után. A megszerzett információkkal pedig célzottan lehet a Piaci réseket célozni, majd később amikor már a weboldal végre látható a keresőben, erősebb kulcsszavakra is optimalizálni és később sikereket elérni. Ezt tudja egy szakember.
Amikor ezt az oldalt olvassa egy felhasználó, azért érdemes megjegyezni, hogy amikor a SEO tanácsadás nem lenne szükséges, ha a weboldalt már eleve a SEO aktuális szabályainak megfelelően készül el.. Azért írom, hogy aktuális, mert azért egy meglévő weboldalt természetesen nem szokták minden percben frissíteni ami nem is várható el. Ezek újra egyedi megbízásoknak kell lennie, de azért törekedni kell a lehető legjobb megoldásokra.
Mindenképpen javaslom SEO Tanácsadó / Szakértő igénybe vételét, már csak azért is, nehogy bosszankodnunk kelljen, a sok ráfordított költség miatt és sajnos még alig alig térült meg belőle valami.
A mostani piaci viszonyokat figyelve neked a legjobb SEO szakértő segítségére lesz szükséged ahhoz, hogy a Google találati lista első helyére juthassunk. Itt is nagy a kérdés, hogy ki legyen az?
Ez egy nagyon érdekes kérdés, amelyet rengetegszer feszegettünk már, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, a legtöbb cégvezető amikor eredményt vár el, szeretne 1-2 jobb esetben 10-20 kulcsszóra első helyen lenni. Aki erre ma garanciát tud vállalni az biztosan nem mond igazat. Ma már a keresőoptimalizálás nem olyan, mint régen, amit egy szakértő pontosan ismer. Régen volt egy weboldalam, beregisztráltam ár ingyenes gyűjtőoldalra és csak várni kellett az ügyfeleket.
A Google ma már értékes tartalmat vár és mindemellett azt is, hogy az oldalra értékes és releváns linkek mutassanak. Ma már nem elég csak jól megszórni 1 kulcsszóval a webolalunkat, szépen megalkotott relevánst tartalmat kell előállítani.
Egy átlagos weboldal ha 100-150 kulcsszóval tud jó helyezést elérni, akkor már érdemben a potenciális látogatói is gyarapodnak. 1-2 kulcsszó nem elégséges, főleg nem olyan kulcsszó, amely teljesen általános szó, mint például a csempe. Ezekre is jó eredményt lehet elérni, de ma már ezekre csak akkor lesz értékelhető eredményünk ha már a több hosszabb kulcsszóra is eredményt értünk el.
Ha tényleg sikeresek akarunk lenni a weben, akkor akár több ezer kulcsszóra kell relevánsaknak lennünk, amikor már naponta több száz vagy akár több ezer kattintásunk legyen a keresőkből.
Tehát nagy általánosságban elmondható, hogy a eredményt csak akkor fogunk tudni elérni, hogy tényleg Optimalizálunk és nem csak belecsapunk a munkába és kapkodunk. Ha ezt látja egy "szakember" munkáján, kezdjen el kételkedni, esetleg kérje ki mások véleményét is.
Amikor elindul a munka új weboldal indítása után jól megírt tartalmak esetén és esetlegesen még hozzá belinkelt külső értékes tartalmakkal 1-2 hónap alatt 10-20 kulcsszóval az első oldalra tud kerülni. Releváns long trail kulcsszavakra és jó tartalom esetén akár azonnal is.
A saját weboldalunk 3 hónap alatt most 150-200 releváns kulcsszóval található a keresőben az első 10 találat között, és 15-20 kulcsszóval pedig az első helyen. Persze a munka itt nem ér véget, mert az optimalizálás akár örökké folytatható, 1 év után azért illik elérni ezt a pontot, amelyet most említettem, elérhető de ehhez szükség van erős és jó tartalmakra. Ha 1 én munka után sem látszik az eredménye az optimalizálásnak, akkor javasolt, a szakértő csapat átgondolása.
Új weboldal elkészítésekor mi mindig egyeztetést kérünk, hogy jobban megismerjük a céget és annak tevékenységi körét. A SEO tanácsadás során esetlegesen átbeszéljük a nyelvezetet és megbeszéljük a célokat amelyeket el kellene érni a weboldallal. Csak úgy érdemes egy weboldalba belevágni, ha a víziók látszanak, csak legyen megoldás nem mindig vezet eredményre.
Már létező weboldalak esetében a weboldalt, mindenképp át kell néznünk és megkeresnünk azokat a potenciális problémákat, amelyek gátolhatják az optimalizálás későbbi hatásfokát. Ezt technikai audit-ot elkészítjük, majd átadjuk a találatokat a fejlesztő csapat számára. Sikeres javítás után, már szinte azonnal látható lesz a weboldalon a pozitív eredménye a munkának.
Az Audit akár több körből is állhat, nagyok sok weboldalnál több ezer hiba is lesz, de nagy része könnyen javítható, gyors megoldást eredményez, de ezek a hibák lehetnek a legkártékonyabbak is, mert meggátolhatják a weboldalt az indexelésen. Pl egy rossz link miatt, egy oldal kétszer is beindexelődhet, így viszont duplikációhoz vezet, ami miatt a Google kiveszi az érintett lapokat az indexből.
Ezeket viszont gyorsan lehet javítani, az index helyreáll, és napokon belül lehet látni a megjelenés növekedését majd a potenciális látogatók gyarapodását. Az Audit és a javítások eredményére nagy szükség van, mert fel nem fedezett nem látható problémák folyamatosan ronthatják a későbbi munka eredményességét.
Egy SEO szakember, a munkája során sok dolgot vizsgál, de 4 ezeken felül áll a mai világban.
Kulcsszó kutatás
A kulcsszó kutatás a keresőmarketing legfontossabb eleme. Kulcsszavak nélkül nem tudjuk, hogy potenciális ügyfeleink mire keresnek. Erre kulcsszó keresőket szoktak használni, erre talán egyik legjobban ismert darabja, az Google Ads kulcsszó tervező eszköze. Azonban ha ténylegesen jó megoldást akarunk érdemes, professzionális eszközöket keresnünk, mert igen hamar akár tízezer kulcsszavunk is lehet, amelyből tudunk válogatni munkákhoz.
Versenytárs elemzés
Versenytár elemzés során érdemes megnéznünk, hogy a versenytársaink mely kulcsszavakra optimalizálták weboldalukat. Milyen tartalmakat készítettek arra, milyen témaköröket érintettek, egy-egy kulcsszót milyen sűrűségben használtak, majd végül érdemes a betöltött pozícióikat folyamatosan ellenőrizni, esetlegesen összehasonlítva az általunk megírt oldalakkal.
Marketing szövegírás és Tartalom marketing
A marketing szövegírás és a tartalom marketing eszközök ugyan más-más eszközök, de mindkettő célja, hogy vásárlókat szerezzen de másképp. Az első úgy győz meg, hogy azonnal hasson, míg a tartalom marketing inkább az oldalhoz köt értékes tartalommal, ebből szerezve látogatókat később vevőket.
Prémium linképítés
A Linképítés önmagában is egy speciális témakör a keresőoptimalizálás területén. Azonaban az egyik nagyon fontos faktora, amelyet nem szabad elhanyagolnunk. Amit mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy a Google egyre inkább csak azokat a linkeket veszi majd a jövőben figyelembe egy weboldal esetén, amely tényleg releváns és értékes weblapról érkezik. Kis hatású weboldalakról érkező linkeket egyszerűen eldobja. Figyeljünk oda, ha csak ilyen linkjeink vannak, akkor előbb utóbb utolér a Google és megbünteti az oldalt. Tehát nem érdemes mindenhová linkeket pakolgatni, és csak 1 linket felpakolni tartalom nélkül.
Azokat a weboldalakat amelyek nagy számban tartalmaznak másolt tartalmat soha nem fogja értékelni a Google csak visszasorolni, igenis szánjuk rá 1-2 órát 1 cikkre hetente, hogy olyan tartalmat alkossunk, amely egyedi és értékes lesz a látogatók számára.
Amit a Google sosem fog büntetni az az igényes és releváns tartalom. Illetve azok a linkek amelyek igényes és értékes oldalakról beérkező linkeket.
Azok a "SEO szakemberek" akik azt mondják magukról, hogy gyorsan nagyon jó eredményt produkálnak, kétkedve fogadjuk, mert lehet, hogy egy Robot generálja a szövegeket és úgy generálja a tartalmakat vagy alacsony értékű lapokról esetleg rengeteg külföldi oldalról érkező linket raknak fel, akár kártékony weblapokra. Ha ez sorozatos lesz, akkor az eredmény inkább negatív lesz, mint pozitív. Nehéz ezt első látásra megítélni, de most csak a figyelemfelkeltés volt a cél.
Google Ads hirdetések ideiglenesen elvehetik látogatóidat, de az optimalizálással megszerzett pozíciót nehezen vehetik el tőled az Ads csak ideiglenes, addig tart amíg az eléri a napi limitet vagy a kampány tart.
Amennyiben érdeklik Havidíjas keresőoptimalizálási csomagjaink, kérjük olvassa el ezt a cikket vagy lépjen velünk kapcsolatba.