Menü

Google Ads kampány olcsón

Nagyon sok cég horribilis árakat kérhet el a Google Ads kampánykezelés esetén a PPC kampány kezelési feladatok ellátásáért. Érthetőbben százezres havidíjakat esetleg kisebb havidíj de az Ads kampány költés bizonyos százalékát elkérik, mint sikerdíj. A sikerdíj itt nem azt jelenti, hogy a potenciális ügyfél tényleg nálunk költötte el pénzét, hanem egyszerűen rákattintott egy reklám hirdetésre akár szándékosan akár véletlenül tette azt meg.

Mi nem szeretnénk másik pénztárcájában kutatni biztosan nagyszerű munkát végeznek és a munkatársak fizetését is ki kell minden hónapban fizetni, azonban a Google Ads nem egy misztikus valami amitől meg kell ijedni. Kis gyakorlás után nagyszerűen kezelhető mivel a Google Ads egyértelműen elmondja mindenkinek, hogy mit és miért kell valamit módosítania, hogy kampányai minél hatékonyabban működjenek. Ezeket tényleg érdemes betartani, mert nagyon sok pénzt lehet megspórolni ezáltal. 

A Google rengeteg adatot tárol a saját adatbázisában és ezt felhasználva felhasználói szokásokat figyelembe véve tudja a hirdetéseket a lehető legjobb ütemben és megfelelő felhasználó számára célozni, hogy azok a legköltség hatékonyabban legyenek elköltve. Tehát ma már nem egyszerűen azt  csinálja, hogy addig mutogatjuk a hirdetéseket amíg lehet és a napi limit ki nem merül, hanem tényleg megpróbál a Google saját ügyfelei számára értéket  termelni, ami tényleg tisztességes hozzáállás. 

Részt vettem nagyjából 10 évvel ezelőtt egy Marketing konferencián és ott az egyik előadó azzal kérkedett, hogy csináltak olyan kampányt amely során minden kattintásért több mint 1.500 Ft-ot költöttek el kattintásonként, persze arról nem volt szó, hogy ebből az ügyfélnek mennyi bevétele lett. Ekkor hangzott el, hogy az ügyféllel folyamatos telefonkapcsolatban voltak, hogy mikor álljunk le, mert elfogyott a pénz. 

Ezt összehasonlítva a mai Google szemlélettel azt lehet mondani, hogy ég és föld. Nekünk is van olyan ügyfelünk aki havi több millió forintot fordít Google Ads kampányok futtatására, azonban azok havi szinten több mint 20 millió forint bevételt termelnek. Tehát ha mindenki levonunk akkor egyértelműen kiszámolható, hogy ez az üzlet biztosan megtérül.

  • Google partner logó

Ads / AdWords kampánykezelés

Előfordulhat, hogy megpróbálkozunk magunk a kampányok kezelésével és felhagyunk vele, dacára a kampány minőségi mutató által jelzett megoldási javaslatoknak. Ekkor fordulhatunk kampánykezelő Google Ads szakértő vállalkozásokhoz. Itt azonban nem ritkán havi 50-90 ezer forintot is elkérnek a kampány felügyeletért és ezen felül vállalnunk kell, hogy minimum legalább 100 ezer forintot fordítunk a kampányok futtatására. Ha ezt kiszámoljuk a google ads kampányfelügyelet évi minimum 600 ezer forintunkba is kerülhet plusz a kampányköltések.  

Lehetnek rossz tapasztalatok ilyen vállalkozásokkal. Sajnos nem mindig jön be az amit a marketing szöveg előad. A kampányok nem működnek, nem termeli vissza a költségeit. A Google emiatt is hívta életre a Partneri programját, ahol mi magunk is meggyőződhetünk egy-egy vállalkozás hozzáállásáról. Mi történik ha a kampányunk nem ér célt. A marketing ügynökség lehet megpróbál kibúvót keresni és legtöbbször a weboldalban találja meg azt. Nem megfelelek a szövegek vagy a weboldal technikailak elavult és nem megfelelő. Ekkor még lehet egy kört tenni egy új weboldallal újabb százezrekért (itt most nem fejtjük ki az esetlegesen elkövetett SEO hibákat), Majd egy újabb kampányt indítunk azonban továbbra sem érjük el a kíván eredményt. 

A kedves olvasó lehet éppen hasonló cipőben jár de meg kell jegyeznünk, hogy nem minden vállalkozás ilyen.

Tisztelet a kivételnek

Hogyan lehet hatékony Google Ads kampányt kezelni?

A Google Ads tanfolyamokon legtöbbször az oktatók elmondják a legtöbb beállítási lehetőséget és azok jelentőségét, de nagyon sokszor nem térnek ki egy nagyon fontos kitételre a hirdetések által megjelenített Landing page-ekre. Mert a kampányok sikerességért a legtöbbször az irányított weboldal felel. A kampány minőségi mutatóját a lapok által kezelt releváns kulcsszavak határozzák meg. Ha a lap hatékony megfelelő kulcsszavakat tartalmaz. SEO szempontból helyes, a lap minőségi mutatója helyes lesz. NEM beszélve arról, hogy ezáltal az átkattintási költség is drasztikusan csökkenni fog, illetve az átkattintási arány nőni fog.

Így pénzt takarítunk meg az ügyfelünknek magasabb konverziót érhetünk el már a weboldalon is végeredményképpen nagyobb bevételt érhetünk el.

  1. A weboldal minden értékes aloldalára külön kampány vagy külön hirdetést kell indítani
  2. Az oldalakat csak azokra a releváns kulcsszavakra szabad hirdetni, amivel azt a Google beindexelte. Itt egy SEO szoftver segítségével meghatározzuk, hogy egy adott oldalt mely kulcsszavakra indexelte a Google.
  3. Az érkező oldalt (landing page) szövegeit SEO szempontból optimalizálni kell.

Online marketing tervek készítése és kivitelezése egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

Hatékony Google Ads kampány olyan, amely a Google SEO szabályait maradéktalanul betartja!

Tehát mielőtt elindítunk egy Ads kampányt érdemes a weboldalunk tartalmát elemezni és optimalizálni is. Ezzel pénzt takarítunk meg, amivel több ügyfelet tudunk elérni. 

A SEO-hoz azonban mindenképp érdemes egy specializált szoftvert vásárolni, amely folyamatosan segít mindezt hatékonyan elvégezni. Ezek a szoftverek nem állnak mindenki számára rendelkezésre, érdemes esetleg kapcsolat felvétel során erről előre meggyőződnünk. A megfelelően optimalizált és gyorsa weboldalakon a minőségi pontszámok azonnal magas számokat fognak tükrözni ezzel pedig csökkenni fog a kattintások átkattintási költsége.

Emiatt azt javasoljuk mielőtt Kampány kezelést fontolgat először megfelelően optimalizálja a weboldalát, ezzel további organikus látogatókra tesz majd szert, akikért nem kell többet fizetnie, illetve a kampány költségeken is spórolhat. A tartalommarketing által nyújtott minőségi szövegírással egybekötött organikus találatokról bővebben itt olvashat. 

  • Google Ads

Marketing optimalizációval és konverziókkal foglalkozó egyéb cikkeink