Az internet néhány évtized alatt teljesen megváltoztatta az emberi életet.
Nagyon kevés olyan dolog maradt, amit nem online csinálunk:
A neten adjuk le a rendeléseinket
A virtuális térben tanuljuk nap mint nap a legtöbbet
Az internet nyújtja a legtöbb ember kikapcsolódást is
A webet honlapok alkotják, amelyek mind egy specifikus célra lettek kifejlesztve.
Ezt a célt nevezzük konverziónak.
Ám ahhoz, hogy a weboldal ténylegesen teljesíteni tudja a fejlesztői által kijelölt célokat, rendelkezniük kell néhány alaptulajdonsággal.
Szerencsére elég nagy tapasztalatunk van ezen a téren, így az alábbi cikkben a konverzióhoz vezető legfőbb tulajdonságokat fogjuk górcső alá venni.
A virtuális térben csupán egyetlen kattintásra van a vásárlóktól a következő áruház — nem kell kilométereket sétálniuk, mint egy fizikai üzlet esetében.
Éppen ezért sajnos nagyon türelmetlenek. Minden másodpercnyi késedelem csökkenti a konverzió — például a vásárlás — esélyét.
A megoldás ezekben az esetekben nem más, mint a weboldal felgyordítása — gyorsabbnak lenni, mint a konkurencia oldala.
A sebességet 2 faktor befolyásolja döntő mértékben:
Amikor egy weboldal gyorsaságát elemezzük, erre a két faktorra érdemes összpontosítani.
A balazsmolnar.net weboldalon például azt láthatjuk, hogy főleg a contentben érdemes javításokat eszközölni (például optimalizálni a képeket vagy változásokat eszközölni a CSS-ben) — hiszen az oldal technikai felépítése remek
A gyorsaságot szerencsére ma már rengeteg eszköz képes lemérni és kimutatni nekünk, többek között például a Google saját eszköze, a PageSpeed Insight is.
A legjobb ezekben a szoftverekben az, hogy — amint a feljebb található képen is látható —, nem csak azt mutatja meg, hogy milyen gyors az oldal, hanem azt is, hogy mi okozza a lassulást, és az hogyan javítható.
Sokan nem is gondolnák, de már azzal is gyorsabbá tehető egy weboldal, ha egyszerűen csak kevesebb multimédiát használunk.
Erről szól a következő pont.
A tartalom (vagy angolul content) napjaink egyik legfontosabb kifejezésévé vált, hiszen az internet mindenki számára elérhetővé tette a szabad tartalomgyártást.
Contentnek nevezünk mindent, ami információt hordoz, legyen szó akár egy:
● Facebook posztról
● Blog bejegyzésről
● PR cikkről
● Youtube videóról
● A weboldalon található képekről
A legtöbb problémát ez utóbbi elem szokta jelenteni, hiszen a képek jóval nagyobb fájlméretűek, mint a szövegek — a weboldalak pedig (a videókkal ellentétben) előszeretettel használják őket.
Sokan nem tudják azonban, hogy a képeket optimalizálni is kell!
Egyrészről nem szabad, hogy túl szélesek vagy magasak legyenek, ha a weboldal úgysem szolgál ki egy adott méretnél nagyobb média elemet
Másrészről pedig a képfájlt is tömöríteni kell, ami a szemmel látható minőségét nem, de a méretét jelentősen lecsökkenti.
A webshopoknál ez különösen nagy probléma tud lenni, hiszen esetenként akár több száz, vagy akár több ezer termékkel is rendelkeznek, amelyek mindegyikéhez sok-sok kép társul. Bár egy-egy kép még nem jelenthet problémát, de ekkora mennyiségben már összeadódnak és jelentősen lelassítják az egész webáruház működését.
Emellett — ahogy fentebb is említettük — sokan túl sok képet használnak a weboldalukon, látszólag mindenfajta tudatosság nélkül.
Alapszabály, hogy csak és kizárólag akkor érdemes média elemeket használni, ha azoknak konkrét célja van, például elősegíti az írott szó megértését és elképzelését.
Használjunk tehát képeket, de csak jól átgondolt szándékkal, a tartalom kiegészítéseként és megerősítéseként.
Így biztosan nem lesz baj a weboldal gyorsaságával sem!
Ám fontos tudni, hogy a jó technikai felépítés és a kreatív, jól optimalizált tartalmak sem garantálják még, hogy a weboldal konvertálni fog.
Ehhez még egy fontos elemre szükségünk lesz!
Mit ér a gyors weboldal vagy a meggyőző multimédia, ha nincs, aki megtekintse őket?
Itt jön a képbe a marketing.
A weboldalaknak ugyanis látogató forgalmat kell terelniük ahhoz, hogy legyen kit vásárlóvá konvertálniuk.
Ezt a hidegen érkező forgalmat kell majd a weboldalnak a gyorsaságával és kreativitásával érdeklődőkké, vásárlókká, majd lojális követőkké alakítania.
Ehhez pedig különféle marketing csatornákat kell használniuk — jellemzően olyan oldalakat, amelyeket rengeteg ember használ nap mint nap.
Ilyenek például:
● Youtube
● Híroldalak
A weboldalak szempontjából az egyik legjobb megoldást kétségtelenül a Google jelenti, hiszen a keresőoptimalizálás egy idő után — folyamatos pénz- és időbefektetés nélkül — képes látogatókat terelni az oldalra, mindezt úgy, hogy ezek a látogatók saját maguk kerestek rá az őket érdeklő kulcsszavakra, és nem a reklámok lettek rájuk erőltetve.
Ám a SEO — a weboldal készítéshez hasonlóan — igen komoly technikai és kreatív szaktudást igényel, célszerű profi szakemberekre bízni a dolgot. Ugyan nem gondolná az ember, hogy az organikus keresés általi eredményeink a Google Ads kampánykezelési sikerességére és eredményeinkre is óriásai hatással lehetnek.
Amennyiben nem szeretnéd egyedül kitanulni az egészet, de szeretnéd, hogy olyan weboldalad legyen, ami 1) gyors, 2) tartalmilag jól összerakott, és 3) látogató forgalmat is generál,