Lehet nem is tudja, de a legtöbb weblap a csak maximum a lehetséges kulcsszavainak a 10%-ra jelenik meg a Google Keresőben, tehát potenciálisan 90%-ot veszni hagy, pedig ha azokra is tudna értéket adni, lehet ügyfelek sokkal szélesebb körét érné el.
Mielőtt bármibe belefognánk keressünk kulcsszavakat, olyan kulcsszavakat amelyet a felhasználók beírnak a kereséseik során. Minél több van annál jobb. Egy weboldal ha csak 5-10 kulcsszóra jelenik meg a Google-ben akkor nem várhatjuk el, hogy naponta több száz kattintásunk legyen. A lehető legtöbb potenciális kulcsszóra érdemes értékes tartalmat generálnunk. Majd ha azt a Google indxelte, érdemes még megsegítenünk néhány külső erős értékes link-el, hogy a weboldalunk a Google találati listában még tovább emelkedjen.
Rendben, de hogyan találjam meg, milyen kulcsszavakra releváns a cégem, lehet nem is kell keresgélnie, mert a Google is segít illetve az ön potenciális konkurenciái is. Ha még nem tudja kik az ön konkurenciái érdemes inkább azzal kezdeni!
Mi a Kulcsszó a SEO-ban. A kulcsszó az, amelyre szeretnénk, hogy weboldalunk megjelenjen kereséskor. A kulcsszavakat általában a weboldalon belül Heading-ek vagy félkövér betűk vagy link-ek szövegével tudjuk jelezni a Robotoknak, hogy a cikkben az adott rész kiemelt szerepet kapjon.
Headingek esetében fontos a helyes struktúra, tehát ne össze vissza adogassunk szövegeknek, hanem mint egy jól formázott dokumentum esetén először H1 majd H2-es blokkot írjunk és jussunk egyre lejjebb.
A félkövér betűkkel jelzett szöveg részek is jeleznek kulcsszavakat, de azok már nem számít a struktúrában betöltött helyük. Egyszerűen a folyamatos szövegben emeljünk ki fontos szavakat, ezzel segítsük az ügyfeleket átfutni esetlegesen a dokumentumot, hogy megértse esetlegesen gyorsan miről is szól egy adott tartalom.
Linkek szövege pedig segít a linket oldalt besorolni egy-egy új kulcsszóra legyen az külső vagy belső link.
A optimalizálás első lépése a keresés, versenytársaktól vagy Google Search konzolból vagy egyszerűen a termék kategória nevek alapján. A lényeg a lehető legtöbb kulcsszavat megtalálni és megnézni, hogy ezekre a kulcsszavakra mennyi vagyunk relevánsak. Mekkora munka lenne egyáltalán bejutni a TOP 10-be, majd a legfelső pozícióba.
Érdemes mindig a legkönnyebb kulcsszavakkal kezdeni, amely kvázi a legnagyobb eredménnyel kecsegtet a befektetett munka arányában. Ezt több ezer kulcsszóra halandó ember nem tudja megtenni, javaslom mindenképp, hogy vagy SEO szakembereket kérjen meg, vagy vásároljon havidíjas vagy egyszeri díjas SEO eszközöket, amelyek segítenek ezeket karban tartani és átlátni.
Ha nincs ilyen eszközünk akkor a versenytársainknál esetenként írja be, hogy site:www.peldaversenytars.hu, a google keresőbe. Az eredmény pedig az ön versenytársának indexelt weboldalait adja vissza és azok Html Meta Title-jét és Leírását. A Title azért fontos itt, mert abból kitalálhatja az adott weblap melyik kulcsszóra van optimalizálva. Majd ezt az információt felhasználva ön is elkezdheti fejleszteni az értékes tartalmakat.
A legtöbb kulcsszó rövid nevezhetjük frappánsnak, könnyen megjegyezhető és sokan keresnek rájuk, viszont nagyon általánosak és mivel a versenytársaink is könnyen megtalálják ezeket a verseny is nagyon nagy ezeknél a kulcsszavaknál és általában a konverzió jóval alacsonyabb, mint egy jól behatárolt hosszú kulcsszó esetén. A rövid kulcsszavakra általában nagyon nehéz odakerülni az első tíz helyezés közelébe a verseny miatt, viszont a long tail kulcsszavaknál ez már nem olyan nehéz. Érdemes ezeket a kulcsszavakat keresnünk, amelyek hatékonyak lesznek minden weboldal esetén és már a kezdetektől potenciális látogatókat szerezhetnek egy új vállalkozó számára is.
További előnye lehet egy hosszabb kulcsszóra optimalizált szövegnek, hogy esetenként a kulcsszó releváns lesz a rövid kulcsszóra is, így nem is csak egy kulcsszóra fog megjelenni weboldalunk, hanem egyből három négy vagy még többre. Igaz a rövidebb kulcsszavak esetén ez a helyezés nem lesz az első tíz közelében, de lehet bekerül az első 50 találat közé azonnal, ha eléggé érdekes és hatékony szöveget sikerült megírnunk az adott témáról. Így mindenképpen azt ajánlom, hogy kezdetben ne a nehéz kulcsszavakat próbáljuk meg első tízbe juttatni, hanem a könnyűeket, majd azok később erősíteni fogják a nehéz kulcsszavak pozícióját is.
További megoldás amelyet a Google is ad számunkra nem más, mint az Google Ads Kulcsszótervező eszköze. Ezzel az eszközzel egy weboldalra vagy csak pár kulcsszóra a Google visszadobja a releváns kulcsszavakat és azok potenciális erősségüket, havi keresést. Amikor mi elkezdtünk dolgozni az előző és a Google Ads eszközt használtuk igen gyakran.
Ezt a képernyőképet a Google Ads-ból mentetettem ki.
Amennyiben felkeltettük érdeklődését érjen ajánlatot tőlünk Online Marketing vagy Weboldal elemzésre és mi segítünk.