Egy egyszerű weboldal tulajdonos amikor leül a számítógép elé, hogy megalkosson valamilyen szöveget, legtöbbször nem is gondol olyan szempontokra amelyekkel a megalkotott műve a weben sokkal hatékonyabban tudna működni, ha birtokában lennének adatok amivel a szöveget kiemelté lehetne tenni a keresőkben.
Milyen adatra van szükség ahhoz, hogy egy SEO marketing szöveg a Google keresőben is sikeres legyen?
A verseny ugye nagy úr, nagyon sokat írunk már arról, hogy milyen adatok kellene ahhoz, hogy egy megírt szövegünk értékessé válhasson.
Amennyiben megvannak a számunkra fontos információk elkezdhetjük összerakni ezeket egybe és megírni olyan szöveget amely talán nem is egy hanem egyből több értékes kulcsszóra is releváns lesz ezzel a potenciális haszna a cikknek jóval nagyobb lesz, mint amilyennek eredetileg elképzeltük.
Amikor elkezdtem szövegeket írni a kulcsszavaim jobbára megvoltak, azonban ezek között kapcsolatot még nem minden esetben adtam meg, maximum a kulcsszóhoz köthető gondolataimat írtam le, ez is hatékony persze de nem biztos, hogy a legjobb szövegek jönnek ki belőle. De hogyan tudunk jobb szövegíróvá válni? Hogyan lehet olyan szöveget írni, amivel nem is egy kulcsszóra optimalizál hanem egyből többre.
Lássuk a mai példánkat, amely SEO szövegírás témát kapta. Van a kulcsszó gyűjteményemben 20-30 értékes kulcsszó, ami így vagy úgy mind releváns a témára és szeretném így vagy úgy érzékeltetem, hogy azok is relevánsak legyen szövegemre. Szándékosan képként helyezem el, nehogy a Google megbüntessen érte.
Amit látnunk kell a kulcsszavainkban, hogy majdnem minden benne van a szövegírás, mint kulcsszó szó, illetve több egyéb releváns kulcsszavak is találunk itt szeretnénk ha valamennyire mindre releváns tartalmat adnánk. Ezért érdemes a kulcsszavakat a magyar nyelv szabályai szerint összevonni, amellyel nem vétünk a SEO szabályai ellen. Ha ezt is figyelembe vesszük akkor a megalkotott szövegeink egyre jobbak és jobbak tudnak lenni. De lássuk a saját példánkat.
A weboldal címe is ez alapján lett megalkotva. Ha megnézzük ezzel a pár szóval a 4 eléggé jó kulcsszót sikerült lefednünk csak a címben és még így is belefértünk az Meta cím 70 karakteres hossz limitjébe. Amint megvan a kulcsszavainkból előállított címünk, a kulcsszavainkat hasonló módon meg kell jelenítenünk a weboldalunk meta leírásában is, azonban itt már nagyobb szabadságot az ajánlott 170 karakteres hosszal.
Hasonlóan eljárva a headingek-ben is további a kulcsszavakra tudunk relevánsak lenni de ezzel alapvetően nem rontjuk a szöveg értékét sőt ellenkezőleg javítjuk azt, mivel emberek számára is sokkal informatívabb lesz, mint szimplán odaírni egy szót. Ezzel a módszerrel sokkal jobb és hatékonyabb szövegíróvá válhatunk, érdemes követnünk.
A Google 2020-tól egyre jobban oda fog figyelni nemcsak a technikai hanem a tartalmi szempontokra, így a megfelelően értékes és hosszú tartalmak kerülnek majd előtérbe évről évre. 2016-ban egy véletlenszerűen kiválasztott kulcsszó esetén még elegendő volt 1500-2000 karakteres szövegez írnunk, és az évek előrehaladtával ez a szám folyamatosan nőtt. Mára már 3500 karakter a körülbelüli limit amit le kell írnunk, de általánosságban elmondható, hogy minél hosszabb egy szöveg annál jobb. Olyan területen, ahol a verseny igen magas, nem ritka a 7000 feletti átlagos karakterszám sem.
Természetesen ez sem azt jelenti, hogy összeírunk mindent és azonnal elsők leszünk a keresőben, ezen felül még sok száz faktor van, amelyek befolyásolják a helyezésünket, ez is csak egy csepp a tengerben.
A SEO honlap szövegírás feltételeit részletesebben is összefoglaltuk egy tematikus Blog cikkben. Ügyelve ezekre a tartalom írása során, biztosan remek eredményeket tud ön is elérni bármikor.
A weblap szövegírás árak mostanában 2-3 Ft/karakter ártól kezdődnek de profi szövegek akár 4-5 Ft/karaktertől is kezdődhetnek, tehát az előzőleg említett 7000 karakteres limittel könnyen kiszámolható, hogy egyetlen egy weboldal teljes szövegezése 10.000 Ft-tól kezdődhet de akár 25.000-30.000 Ft-ot is érthet, megfelelően SEO-zott tartalom esetén. Ha megnézzük, hogy potenciálisan megkeressük a weboldal értékes kulcsszavait, pozicionáljuk, megírjuk a SEO meta title és leírását és a hozzá tartozó Heading-eket is optimalizáljuk, akkor látszik, hogy ebben az árban sok munka és hozzáértés van. Ezek a szövegek a legbonyolultabbak és a legtöbb szaktudást igénylik.
Ha egy egyszerűbb PR cikkről van szó, ahol 1500-2500 karakter megírásáról van szó, az ár is jóval kevesebb természetesen.
Végezetül nézzük meg a mostani oldalunk Technikai SEO értékelését, a már látott kulcsszavak alapján látszik, hogy 9 kulcsszóval is sikerült megfelelően optimális SEO szöveget alkotni.
Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.