A SEO két alappillére ma a Cím (Title) és Meta tag jelentése (Description). Egy weboldal optimalizálását és megjelenését egy-egy kulcsszóra nagyon nagy mértékben befolyásolja a helyes Meta beállítások. Ha egy lap értékes tartalmat produkál, de nem helyes a hozzá tartozó meta leírás és Title, akkor nagyon nagy valószínűséggel nem fog a keresőben az első 10 találat közé bekerülni, vagy onnan kiesik egy idő után.
Az alábbi példát módosítottam kétféle módon és lefuttattam egy Page Auditot erre a készülő lapra. Az első a helytelen mód, amikor is módosítottam a weboldal címét és leírást úgy, hogy ne legyen benne olyan kulcsszó amire optimalizálni szeretnék. Az eredmény 50%. Itt megjegyezném még két hiba volt az oldalon, az egyik a tartalom hossza és a headingek, de ezektől most tekintsünk el, mert épp írom a szöveget. A lényeg, hogy a megszerezhető 100 pontból máris csak 50 van.
A Google sok frissítés után eljutott oda, hogy nem csak azt figyeli egy weboldalon vagy találaton, hogy milyen minőségű, hanem azt is, hogy mennyien kattintanak az egyes találatokra. Egy oldal amelyre nagyon sokan kattintanak előbb utóbb az első helyre fog kerülni, még akkor is ha esetleg SEO technikailag nem olyan erős, de ismert márka vagy brand. Ilyen például az index.hu. Ha rákeresek egy aktuális témára akkor, ha van index cikk meg fog jelenni. Mivel ez a weblap nagyon benne van a köztudatban, az átkattintása is nagyon nagy lehet, így előbb utóbb magas pozíciót fog elérni a cikkük. Ha egy weblap eléri a 20%-os átkattintási értéket (CTR) egy kulcsszóra, akkor biztosan az első helyek egyikén lesz hamarosan a Google találati listában.
Azonban ha nincs vagy kicsi az átkattintás a weboldal pozíciója csökkenni kezd. Itt kezd érdekessé válni a történet. A potenciális vásárlók keresnek valamit a Google legjobb tudomása szerint kínál neki potenciális weboldalakat, amelyek relevánsak lehetnek egy-egy keresésre. Én is és lehet ön is, megnézi ilyenkor a leírásokat, hogy miről is szól az adott cikk. Ha teljesen irreleváns, már a szemünk tovább is ugrott a következő lehetőségre, amely potenciálisan a kérdésemre a megoldást adhatja.
Azonban a Google nem jelenít meg sok információt a weblapokról. A weboldal cím és a meta leírás, a két legfőbb dolog ami alapján a weboldal előtérbe tud kerülni a többi oldallal szemben.
Kerestem arra, hogy meta leírás jelentése. Több találat is van, de melyik a nekem való. A Google látszik segít, mert megmutatja azokat a kulcsszavakat, amelyek az én kérdésemre relevánsak voltak.
Weboldal Title vagy cím
Weboldal leírás
Amint látszott, mindkét részben a hosszon kívül a kulcsszó az ami adja az értéket. Tehát mindig, mielőtt elkezdünk egy cikket írni, nézzünk jól körbe, milyen kulcsszavaink lesznek és lehetnek, amiről mi írunk és próbáljuk meg a cikket legalább 2500-3000 karakter hosszúra megírni.
Vállaljuk weboldalak technikai tanácsadás során talált problémás weboldalak Meta leíróinak finomítását, amivel biztosan csak nyerhet.