SEO szempontból a 2021-es év eléggé őrült volt. Szinte minden hónapban történt valami változás a Google részéről szinte már érdemes volt hetente ellátogatni a Webmester eszközök módosítási listáját áttekinteni, hogy a lehető leggyorsabban értesüljünk valamilyen fontos dologról.
2021-ben a Google továbbra is dominál a Keresők piacán egyedülálló 90%-os piaci részesedéssel, de ami szintén látszik, hogy a versenytársak kezdenek erőre kapni. Ilyen például a Bing vagy a DuckDuckGo is folyamatosan hallat magáról, akik éppen egy szuper gyors böngészővel rukkoltak elő.
De nézzük át kicsit részletesebben mi is történt a Google algoritmusával az előző évben:
Ha csak ezt a listát átnézzük meg is értjük melyek azok a legfontosabb SEO faktorok, amelyeket figyelembe kell vennünk a a jövőben, ahhoz, hogy az általunk készített tartalmainkat a Google egyáltalán értékelje.
Ez a lista természetesen nem teljes csak egy kiemelés a tavalyi év módosításaiból, de az látszik, hogy az algoritmus fejlesztése nem állt le SŐT.
Ezek a módosítások mindenkire kihatottak sokan sokat vesztettek sokan sokat nyertek az előző évben. Az elmúlt két három évben folyamatosan figyelem a konkurenciáinkat SEO és webfejlesztés területén és azt biztosan el tudom mondani, hogy a mai piac vezető SEO-s cégek is 5-10%-os veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni csak tavaly.
Szerencsénkre ez minket elkerült, így mi a decemberi frissítések hatására 4%-os emelkedéssel zártuk az évet :)
A jövőre nézve nincsenek még látható tervek mit 2021-ben de van pár lehetséges előrejelzés ami ránk várhat idén.
Ahogyan a világon mindenhol területen a mesterséges intelligencia beteszi a lábát. Mesterséges intelligenciával a kereső eredményében található egyéb, kapcsolódó keresőszavakat fogja leginkább alkalmazni.
Az elmúlt évek során egyre gyakrabban láthattuk, hogy a Google előszeretettel helyezi leginkább a multimédiás tartalmakat előnyben a keresési eredményekkel szemben. Ennek nem jelentős de érezhető növekedése lesz tapasztalható. Tehát a YouTube videók képek a keresési eredményben gyakrabban és szembetűnően jelenhetnek meg.
Ahogy már 2021-ben láthattuk a folyamatos változások idén sem maradnak el sőt akár az sincs kizárva, hogy még gyakoribbá válnak. Ahhoz, hogy mi ne tegyük ki magunkat potenciális veszteségeknek mindenképp figyeljünk a megfelelő alapokra. Értékes tartalom. Elmúlt években összefoglaltuk számtalanszor hogyan is kell megfelelő SEO tartalmat írni. De a kedves olvasót arra bíztatom, hogy nyugodtan mélyedjen el az oldalon található tartalmakban sok hasznon információ áll még rendelkezésre a szövegíráson felül is.
A keresési találatok között egyre nagyobb szerepet fognak kapni a kisebb nagyobb extrák illetve a jelenlegi extrák hangsúlyosabbak lesznek. Ilyenek lehetnek például a Kérdések válaszok jobb kiemelése vagy mások ezeket is keresték vagy egy téma automatikus megoldási javaslatainak intelligensebbé tétele.
Ma már elég sűrűn belefuthatunk egy-egy termék ajánlóba vagy termékek véleményeibe. Egyre több weboldal használja már ezeket a leírókat amelyekkel a keresés eredményeket lehet egyedibbé tenni. Ezek továbbfejlesztése is terítéken lehet.
Végezetül nézzük át, hogy mit érdemes magunkkal vinnünk olvasás után.