Menü

SEO szempontból a 2021-es év eléggé őrült volt. Szinte minden hónapban történt valami változás a Google részéről szinte már érdemes volt hetente ellátogatni a Webmester eszközök módosítási listáját áttekinteni, hogy a lehető leggyorsabban értesüljünk valamilyen fontos dologról.

Google SEO legfontosabb változásai 2021-ben

2021-ben a Google továbbra is dominál a Keresők piacán egyedülálló 90%-os piaci részesedéssel, de ami szintén látszik, hogy a versenytársak kezdenek erőre kapni. Ilyen például a Bing vagy a DuckDuckGo is folyamatosan hallat magáról, akik éppen egy szuper gyors böngészővel rukkoltak elő.

De nézzük át kicsit részletesebben mi is történt a Google algoritmusával az előző évben:

  • Januárban volt néhány nem publikált algoritmus frissítés ami miatt Februárban lett érezhető a sorrendek módosulása
  • Áprilisban megérkezett a review ranking módosítás
  • Azonban Júniustól kicsit felgyorsultak az események
    • Megérkezett az első Core Web Vitals frissítés a felhasználó és weboldal élmény rangsorolása
    • Majd egyből jött két Anti Spam link frissítés
  • Júliusban megérkezett a legnagyobb Core Web Vitals frissítés és újabb Spam Link frissítés
  • Szeptemberben a Core Web Vitals megkapta a végső frissítését ezzel együtt a Page Speed alkalmazás is átalakult kiemelve a Core Web Vitals eredményeket
    • Közben sok kisebb módosítás érkeztek párhuzamosan
  • Novemberben újabb Spam Link frissítés érkezett
  • December elején a Google bejelentette, hogy a Helyi SEO-ra koncentrál a legújabb frissítésük

Ha csak ezt a listát átnézzük meg is értjük melyek azok a legfontosabb SEO faktorok, amelyeket figyelembe kell vennünk a a jövőben, ahhoz, hogy az általunk készített tartalmainkat a Google egyáltalán értékelje. 

  • Felhasználói élmény
  • Értékes és tartalmas linkek
  • Helyi SEO

Ez a lista természetesen nem teljes csak egy kiemelés a tavalyi év módosításaiból, de az látszik, hogy az algoritmus fejlesztése nem állt le SŐT.

Saját eredményünk a Google keresőben

Ezek a módosítások mindenkire kihatottak sokan sokat vesztettek sokan sokat nyertek az előző évben. Az elmúlt két három évben folyamatosan figyelem a konkurenciáinkat SEO és webfejlesztés területén és azt biztosan el tudom mondani, hogy a mai piac vezető SEO-s cégek is 5-10%-os veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni csak tavaly.

Szerencsénkre ez minket elkerült, így mi a decemberi frissítések hatására 4%-os emelkedéssel zártuk az évet :)

  • SEO 2022

Online marketing tervek készítése és kivitelezése egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

Keresőoptimalizálás 2022 előrejelzések

A jövőre nézve nincsenek még látható tervek mit 2021-ben de van pár lehetséges előrejelzés ami ránk várhat idén.

AI SEO beindul

Ahogyan a világon mindenhol területen a mesterséges intelligencia beteszi a lábát. Mesterséges intelligenciával a kereső eredményében található egyéb, kapcsolódó keresőszavakat fogja leginkább alkalmazni. 

Google Saját termékeinek integrálása

Az elmúlt évek során egyre gyakrabban láthattuk, hogy a Google előszeretettel helyezi leginkább a multimédiás tartalmakat előnyben a keresési eredményekkel szemben. Ennek nem jelentős de érezhető növekedése lesz tapasztalható. Tehát a YouTube videók képek a keresési eredményben gyakrabban és szembetűnően jelenhetnek meg.

Allandó keresési algoritmus frissítések

Ahogy már 2021-ben láthattuk a folyamatos változások idén sem maradnak el sőt akár az sincs kizárva, hogy még gyakoribbá válnak. Ahhoz, hogy mi ne tegyük ki magunkat potenciális veszteségeknek mindenképp figyeljünk a megfelelő alapokra. Értékes tartalom. Elmúlt években összefoglaltuk számtalanszor hogyan is kell megfelelő SEO tartalmat írni. De a kedves olvasót arra bíztatom, hogy nyugodtan mélyedjen el az oldalon található tartalmakban sok hasznon információ áll még rendelkezésre a szövegíráson felül is. 

Újabb SERP eszközök

A keresési találatok között egyre nagyobb szerepet fognak kapni a kisebb nagyobb extrák illetve a jelenlegi extrák hangsúlyosabbak lesznek. Ilyenek lehetnek például a Kérdések válaszok jobb kiemelése vagy mások ezeket is keresték vagy egy téma automatikus megoldási javaslatainak intelligensebbé tétele. 

Schema adat leírók kiemelése

Ma már elég sűrűn belefuthatunk egy-egy termék ajánlóba vagy termékek véleményeibe. Egyre több weboldal használja már ezeket a leírókat amelyekkel a keresés eredményeket lehet egyedibbé tenni. Ezek továbbfejlesztése is terítéken lehet.

Összefoglalásul

Végezetül nézzük át, hogy mit érdemes magunkkal vinnünk olvasás után. 

  • 2021 sok sok frissítései miatt, nagyon sok weblap komoly visszaesésekkel számolt
  • Nem lesz ez így máshogy 2022-ben sem
  • SEO-s szakemberek továbbra sem nyugodhatnak meg, mert ami tegnap jó volt lehet holnap már erősen kerülendő lesz

EGYÉB KAPCSOLÓDÓ BLOG BEJEGYZÉSEINK