Szerettünk volna megcsinálni egy egyszerű listát ahhoz, hogy amikor valaki elkezd megalkotni bármilyen Tartalmat, már eleve úgy alkothassa meg, hogy az SEO szempontból a lehető legjobb. Ez a lista nem titok, nagyon sok helyen, lehet akár össze vissza is, megtalálhatóak. Mi most adunk egy olyan SEO ellenőrző lista, amelyet ha valaki minden oldalára alkalmaz biztosan állítható, hogy a lapok 5-10 hellyel előrébb sorolódhatnak.
Először is kezdjük azzal, hogy egy megfelelően megszerkesztett szöveg sokszor nem elegendő ahhoz, hogy a legelső oldalra vagy a első helyre kerüljünk. Az ellenőrző listák általában két féle feladatból áll.
Az első pont lesz a mai fő témánk, a Technikai részeket most kihagyjuk legfőképpen azért, mert a weboldalunk már számtanszor említettük és leírtuk. De ha a későbbiekben igény lenne rá szívesen írunk egy olyan Blog bejegyzést is, amely a Technikai részeket is részletesen taglalja majd. Esetleg ha megkérhetem a kedves olvasókat, jelezzék felénk ezt a Blog alján levő Commentben és szívesen foglalkozunk majd vele a jövőben. Köszönjük.
Meta Title / Meta cím:
Meta Tags / Meta leírók:
Body / Tartalom:
Images / Képek:
Markup / Weboldal leírók:
Be kell valljuk, hogy ezeket a szempontokat sem mi találtuk ki, vannak olyan leginkább külföldi SEO szakértők, akik blogjait olvasva rengeteg információt lehet beszerezni. Viszont a jelenlegi cikkünk most egy nagyszerű SEO Weboldal Ellenőrző program segítségével fog megtörténni, ami nekünk rengeteg időt spórol meg, mindazzal, hogy ezeket az ellenőrzési lépéseket magától elvégzi és nem kell manuálisan végig csinálnunk. Ez a program meglehetősen drága, nem mondhatjuk azt, hogy mindenki vegye meg, mi most csak azt szeretnénk elérni, hogy mindenkinek legyen egy leírása és összevetési lehetősége, hogy hogyan tudna jobb weboldalakat szerkeszteni, és hatékonyabb SEO-t elérni már a szöveg írása során. Ha pedig a lehetősége van akkor ez a munkafolyamat nem vesz el órákat csak perceket.
A fenti kép egy régebbi Blog cikkünk Weboldal ellenőrző listája és arra kalkulált SEO pontszámot láthatjuk. A szöveg írása során először meg kell határozni azt, hogy miről szeretnénk írni és azokat milyen kulcsszavakra optimalizáljuk. Amennyiben megvannak a kulcsszavak és ezzel a téma is máris nekifoghatunk a tartalom megírásának.
A Meta cím az egyik legfontosabb SEO on-page elemnek számít, ezért itt a helyes kulcsszavak használata a legfontosabb. (A pontossághoz hozzátartozik, hogy érdemes ehhez érdemes a versenytársak optimalizálási statisztikái alapján beállítani). speciális TF-IDF képlet segítségével). Magasabb rangsoroláshoz helyezze a fontosabb kulcsszavakat a cím eleje felé. Mivel a cím szövege általában az oldalad legkiemelkedőbb része és ez jelenik meg a keresési eredmények között, tegyük vonzóvá az emberek számára. Részletes SEO Meta cím leírásunkat itt olvashatja.
A keresőmotorok címet nem csak elolvassák, hogy megértsék az oldaladat, hanem a felhasználók számára is megmutatják a keresési eredmények között. Ezért fontos, hogy a cím egyszerre legyen gazdag kulcsszavakban és vonzó legyen az emberi keresők számára. Magasabb rangsoroláshoz helyezze kulcsszavait a cím eleje felé. Próbáld meg viszonylag rövidnek tartani a címeket, mivel a 70 karaktert meghaladó címeket megcsonkíthatják a keresők. Ezenkívül a túl hosszú, túl rövid (pl. Egyszavas címek) vagy az oldal tartalmához nem kapcsolódó címeket felülírhatják a keresőmotorok.
A HTML fejlesztéssel kapcsolatos bevált gyakorlatok (Best-practice-ek) szerint minden weboldalnak csak egy <title> címkével kell rendelkeznie. Ha több címke található egy oldalon, a keresőmotorok összetéveszthetik, hogy melyik címszöveget jelenítsék meg a keresési eredmények között, vagy teljesen felülírhatják mindkét címüket.
A meta leírás fontos oldalelem, ezért különös figyelmet fordítson rá. A keresőmotorok úgy tekintenek rá, mint a weboldal tartalmát azonosítsák és kategorizálják, hanem a meta leírás is megjelenítik a keresési eredmények között.
Ezért tegye meta-leírását kulcsszóval gazdagabbá, lehetőleg pontos kifejezés legyen az elején, míg a weboldalunk nem számít erősnek a Google szemében, majd vonzóvá az emberi keresők számára, fontos figyelembe venni a felhasználandó kulcsszavak pontos számához a versenytársak optimalizálási statisztikáit is amely a speciális TF-IDF képlet segítségével számolható ki..
Megjegyzés: A meta leírásokat, amelyek nem felelnek meg az oldal tartalmának (vagy túl hosszúak / rövidek), a keresőmotorok figyelmen kívül hagyhatják, és az utóbbiak véletlenszerű szövegrészletet választhatnak, amelyet a leírás helyett a keresési eredmények között jelenítenek meg.
Magasabb rangsoroláshoz helyezze el a kulcsszavakat a meta leírás elejére. Próbálja meg viszonylag rövidnek tartani a meta-leírásokat is, mert a 320 karaktert meghaladó leírásokat a keresőmotorok megcsonkíthatják. Ideális meta leírás hossza 170 karakter körül van, érdemes mondanivalónkat ebbe belesűríteni.
Megjegyzés: azokat a meta leírásokat, amelyek nem kapcsolódnak az oldal tartalmához, vagy nem releváns kulcsszavakat tartalmaznak, felülírhatják a keresőmotorok.
A HTML kódolással kapcsolatos gyakorlati szabályok alapján, minden oldalnak csak egy metaleíró címkével kell rendelkeznie. Ha egy oldalon több metaleírás található, a keresőmotorok összetéveszthetik, hogy melyiket jelenítsék meg a keresési eredmények között, vagy teljesen felülírják mindkét meta-leírást.
A meta kulcsszavak régen nagy szerepet játszottak az internet hajnalán, de a keresőmotorok ma nagyrészt figyelmen kívül hagyják. Ezenkívül, ha tartalmazza a kulcsszavait a weboldal, fennáll annak a kockázata, hogy kulcsszó stratégiáját átadja a versenytársaknak, akiknek ezzel segítséget nyújthat az optimalizáláshoz. Ha azonban továbbra is a meta kulcsszavak címkéjét választja (pl. Ha olyan keresőmotorokat céloz meg, mint a Baidu, amelyekről úgy gondolják, hogy továbbra is a meta kulcsszavakra támaszkodnak), győződjön meg arról, hogy az releváns az oldal tartalmához, és mérsékelt számú (kb max 10) kulcsszavat tartalmaz. Ezenkívül vesszővel (,) válassza el a kulcsszavakat a címkén belül.
Ha a megcélzott kulcsszavak megtalálhatók a weboldal törzsében, akkor az oldal nagyobb eséllyel jut el a magas rangsoroláshoz (ezeket a versenytársak optimalizálási statisztikái és a speciális TF-IDF képlet segítségével kalkulálhatjuk ki). A nagyobb hatás érdekében helyezzen kulcsszavakat az oldal eleje felé.
Használhat kulcsszavakat további címkék nélkül az oldalon, vagy megcélozhatja a megcélzott keresési kifejezéseket olyan címkékben, mint a H1, H2-H6, félkövér, dőlt vagy a Link horgony. Az ilyen címkék szintén az oldal tartalom részét képezik, és optimalizálásuk során figyelembe kell venni őket.
Próbálja meg az oldal tartalmát nemcsak kulcsszó sűrűségét növelni, hanem érthetővé tenni az emberi látogatókat is: fenntartani a logikai struktúrát, használni a fejléceket és a felsorolás pontokat, hozzáadni látványelemeket és egyéb multimédiás tartalmakat.
Ügyeljen arra, hogy tartózkodjon a fekete kalap (black hat) SEO technikájú optimalizálási gyakorlataitól (például kulcsszó stuffing vagy kulcsszó túlzott használata, a szöveg színe a háttér színnel megegyező stb.). Ezek keresőmotor büntetést vonhatnak maga után.
Bővebben a Tartalomfejlesztésről olvashat a Honlap szövegírás és Tartalom marketing témájú lapjainkon!
A nagy sok szöveget tartalmazó nagy tartalmú weboldalak általában magasabb helyezést érnek el a keresési eredmények között, mivel hasznosabbnak tartják őket a felhasználók számára. Az is jó gyakorlat, ha a szöveges tartalmat a hajtás fölé helyezzük, mivel a keresőmotorok visszasorolhatják a bonyolultabb oldalakat vagy sok hirdetéssel ellátott vagy nem szöveges tartalommal rendelkező lapokat.
Azonban a konkrét ajánlások arra vonatkozóan, hogy mennyi szöveget kell feltenni egy oldalra, leginkább a piaci réstől/szegmenstől változik, és a legjobb, ha a versenytársak átlagát vesszük figyelembe, hogy megkapjuk az adott kulcsszó ajánlott számosságát egy adott piaci rés számára..
A H1 címke az oldal fejlécének jelölésére szolgál. A legjobb gyakorlat az, hogy csak egy darab H1 címke kerül egy weboldalra, miközben az összes alcímet kevésbé fontos címsor-címkékkel kell megjelölni: H2-H6 címkékkel később.
A magasabb rang elérése érdekében helyezze kulcsszavait a címsor elejére. Ha több kulcsszóra optimalizálja az oldalát, akkor a legjobb, ha meghatározza a legfontosabb kulcsszót, és a H1 címkében használja.
A H2-H6 címkék arra szolgálnak, hogy megjelöljék az oldal alcímeit/más kulcsszavait (ellentétben a H1 címkével, amelyet a fő címsor jelölésére használnak). Fontos figyelembe venni, hogy a H2-H6 címkék hierarchiáját egy oldalon, hogy elkerüljük a keresők lehetséges hibázását a rossz kódolással. Például logikátlan a H3 címkét használni a H2 előtt, és így tovább.
Ugyanakkor a kulcsszavak használata a H2-H6 tagekben nem kötelező, és csak enyhe rangsor előnyt adnak oldalának az ilyen kulcsszavakhoz.
A félkövér vagy dőlt betűkkel ellátott szövegeket egy oldalon arra használja, hogy bizonyos szavak/kulcsszavak további hangsúlyt kapjanak (pl. Ha <b> banán </b> vagy <strong> banán </strong> ír be a kódba - a látogatók látják a banán szót). A keresőmotorok általában kissé fontosnak tartják a félkövér szövegű szavakat, mint a további egyéb jelölés nélküli nélküli szavakat.
Ezért, bárhol természetesnek hat ha fontosabb kulcsszavakat félkövér vagy dőlt szövegben rendszeresen használja, de ne vigye túlzásba a túloptimalizálás elkerülése érdekében.
A link/horgony szövegek az oldalon található linkek látható részei. Bár a horgonyszövegekben használt kulcsszavak segítenek erősíteni az oldal szemantikai egészét, a keresőmotorok nagyobb valószínűséggel tulajdonítják a hivatkozás horgonyszövegének jelentését annak az oldalnak, amelyre a link mutat.
Ezért érdemes ellenőrizni a weboldal belső linkeit más oldalakra, illetve az mostanra írt oldalra mutató máshonnan jövő belső linkeket, és győződjön meg arról, hogy horgonyszövegeik összhangban vannak-e az oldal szemantikájával.
Míg a keresőmotorok nem tudják leolvasni a képeken található szövegeket, az alt attribútumok (más néven "alternatív attribútumok") segítenek az előbbieknek megérteni, mit ábrázolnak a képek. Ezért le kell írniuk a képről amit mi fontosnak tartunk, és adott esetben meg kell adniuk a cél kulcsszavakat.
Ezenkívül az optimalizált alt szövegekkel magasabb besorolást és nagyobb forgalmat érhet el a Google képkeresőjéből.
A gyakorlat az, hogy minden képhez megadunk egy alt szöveget, lehetőség szerint felhasználva benne a kulcsszavakat, hogy a keresőmotorok jobban megértsék az oldal tartalmát, és remélhetőleg magasabbra helyezzék azt a keresési eredmények között.
Az Open Graph egy speciális oldal leírási protokoll, amely lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy megadhassák megosztott URL-jeinek a közösségi oldalon elhelyezkedő kivonatait. Az Open Graph címkék adatai határozzák meg a címet, a leírást és az indexképet, amelyek kísérik az URL-t, amikor valaki közzéteszi azt a közösségi hálózatokon.
Jelenleg az Open Graph jelölést támogatja az összes nagyobb közösségi hálózat, beleértve a Facebookot, a Twittert, a Google+, a Pinterestet, a LinkedIn-t, az Instagram-ot és másokat.
Az Open Graph címkéket a weboldal fejében található meta címkék közé kell elhelyezni. És minden olyan oldalon jelen kell lenniük, amelyet megoszthatnak a közösségi hálózatokon, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy az a legrelevánsabb részletet kapja.
A strukturált adatjelölés a keresőmotoroknak küldött adatok jobb strukturálását és bizonyos típusú tartalmak címkézését szolgálja: vélemények, események, termékinformációk, a szervezetével kapcsolatos információk stb.
Az ilyen jelölések nagymértékben javíthatják az oldal megjelenését a keresésben. Segítségével például kivonatokat készíthet, amelyek rendkívül barátságosnak tűnnek már a kereső lapjain, és akár 300% -al is növelhetik az átkattintási arányt.