Ahogy azt a honlapkészítés aloldalunkon is írtuk, megkülönböztetünk honlapokat és weblapokat, leginkább a köznyelvben lévő kavarodás miatt a laikusoknak sokkal könnyebben tudjuk elmondani egyik vagy másik dolog előnyeit, hátrányait.
Weboldal készítésről azokban az esetekben beszélünk, amikor a megrendelő valamilyen cég vagy szervezet. Ilyen esetekben valamilyen céghez kötődő tevékenység vagy áru kerül előtérbe, azok értékesítése a cél, esetleg a céggel történő interakció, például valamilyen árajánlat kérés formájában. Nevezhetjük ezt akár értékesítési weboldalnak is.
A honlapkészítés után a weboldalad tartalmának megfogalmazását és összeállítását jelenti. A weboldal szerkesztése során annak felépítését, kinézetét, szövegek és képek elhelyezését, a Google keresőhöz igényeihez való igazítva határozzuk meg.
Az értékesítési weboldal elvileg bármilyen terméket, árut, vagy szolgáltatást árulhat magas hatásfokkal, amelyet az interneten el lehet adni.
Ahhoz azonban, hogy egy oldal bevételt generáljon számos kritériumnak meg kell felelnie. Nem elég a felhasználók igényeit kielégíteni!
Tudjuk, most felmerül a kérdés:
"Hát nem a felhasználóktól jön a bevétel? Akkor miért nem ők az egyetlenek, akikre koncentrálnak?"
Azért, mert a felhasználóknak el kell jutniuk az oldalra, mielőtt megmutathatnánk nekik a portékánkat!
És a legtöbb cég itt rontja el! De tényleg! Megírják a fantasztikus értékesítési szövegeiket, szuper képeket tesznek a lapokra, melyek csábítják a vásárlókat, kiváló ajánlatokat adnak. Azonban mindez semmit sem ér, ha nincs látogató!
Amikor elkészítünk egy weblap elkészítésébe, ez egy komoly és összetett folyamat. Bonyolult és az is – mint minden munka – egyszerű elveken nyugszik. de ezeknek az egyszerű elveknek az alkalmazását az első honlap szerkesztés során segítenek költséghatékony módon eljutni a végeredményig. Ad talán ami a leglényegesebb: hamarabb tud vevőket is számunkra szerezni. Azonban ezeket az alapelveket meg kell ismerni majd meg kell fogadni, enélkül nem lesz hatékony az eredmény.
A weblap szerkesztés megelőzi a weboldal készítés folyamatát, és nagyban hozzájárul annak sikerességéhez. Ez a téma alapján levő fogalmak, szabályszerűségek szerinti létrehozását és módosítását jelenti. Amikor megalkotunk egy tartalommarketing szöveget, akkor azt az olvasót irányíthatjuk úgy, hogy az oldalakat, a legkedvezőbb módon tálaljuk és irányítjuk őt. Ezzel sugallva a témában való jártasságunkat, bemutatva tudásunkat.
Az értékesítésre fókuszáló weboldalak esetében a teljes profi honlap szövegezése és struktúrája úgy épül fel, hogy segítse az eladást. Természetesen vannak benne olyan részek, melyek a cég megismerését hivatottak segíteni, azonban ennek is a legvégső célja a bizalomépítésen keresztül az értékesítés.
Az értékesítési weboldalon történő eladás – a webáruházhoz hasonlóan – alig igényel emberi közreműködést, ezért az eladó microsite igen gazdaságosan, jelentős nyereséggel működtethető, hiszen csaknem teljesen automatizálható.
Egy jól felépített értékesítési weblap már az első pillanatban megragadja az érdeklődő kezét és végigvezeti a vásárlási folyamaton akár egészen a fizetésig is, de a megrendelés eladásáig biztosan. A weblap szerkesztés ezért különösen fontos, a weboldal tartalmát úgy rendezi el, hogy a látogatóban a legkedvezőbb hatást érjük el, ezzel sarkalva őket kapcsolatfelvételre vagy vásárlásra.
Felmerülhet a kérdés, főleg termékek esetében, miért ne készíthetnénk webshop-ot, ha már úgyis eladásról van szó. Azonban vannak olyan cégek és vannak olyan termékek, amelyek értékesítésére nem megfelelő a webshop, sokkal nagyobb konverzió érhető el egy értékesítési weblap segítségével. Persze nem utolsó sorban sokkal kisebb a berekülési költsége is, mint egy webshopnak.
Milyen esetekben nem érdemes webshopban gondolkodni?
A honlap szerkesztés jó támpont a ad weboldal munkáinak elindításához. A Google egyszerűen, felismeri a fontos kulcsszavakat, így nagyobb esély lesz a kívánt helyezés eléréséhez. A látogatók nem tévednek el a weboldalon, könnyebben kapcsolatba tudnak lépni a tulajdonosokkal.
A honlap szerkesztés segít a témához kötődni, a lényeges mondanivalóra koncentrálni, szétbontani a weblapot megfelelő tartalmakra ezáltal is vezetve majd az olvasót és a Keresőket a megfelelő kulcsszavak megtalálásához.
A látogatók legtöbbször csak össze-vissza ugrálnak egy weboldalon, de a jó honlap szerkesztés segít, hogy ezeket a látogatókat a céljaink szerint irányítsuk, és e szerint olvassanak további tartalmakat.
A honlap szerkesztés nem fejeződik be egy weboldal kihelyezésekor. Ilyenkor érdemes folyamatosan nézni az eredményeket, és az adatok figyelembevételével folyamatosan finomítani a honlap tartalmát. Ezt hétköznapi nyelven keresőoptimalizálás néven ismerhetjük.
A weboldal szerkesztés a honlap belső tartalmát kezeli. Így a weblap szerkesztés közben a tartalom (szövegek, képek, videók) egyértelműen az ügyfélszerzés szerint kerüljenek a weblapokra.. A honlap szerkesztés a weboldal átlátható lesz, segíti az honlap optimalizálást, és a marketing szempontokat figyelembe véve vevőket és bevételt szerez.
Weblap szerkesztés biztos alapot nyújt a honlapod véglegesítéséhez. Így a keresők egyszerűbben tudják indexelni a honlap tartalmát, így eleve máris bekerülünk a találatok közé, ezáltal máris potenciális vásárlókat hozhat az 1 napos weboldalunkra. Illetve ezáltal a helyezésink is folyamatosan emelkedni fogna, a látogatókból egyszerűbben konvertálhatunk vevőket.
A honlap céljainak meghatározása, a piaci igényekhez való igazodás biztosítja a honlapkészítés során, hogy a lényegre, a megrendeléshez vezető útra koncentráljunk.
A keresők legtöbbször nem nézik a designt, a keresők viszont nézik a honlap használhatóságát, azt, hogy egy felhasználónak mennyire egyszerű kezelnie a weboldalunkat! Ha kialakítunk egy jó logikus lap vagy kategória struktúrát, segíti megtalálni a megfelelő terméket, az azonnal a szolgáltatás vagy termék megrendeléséhez vezethet.
Ha sikerült önt is meggyőznünk, már most tudunk segíteni abban önnek, hogy hol vegye fel velünk a kapcsolatot.
Sok cégvezető azt gondolja, hogy egy témához leginkább csak ő ért, hiszen senki sem ismeri annyira a cégét, mint ő. Ez rendben is van, viszont a weboldal nem feltétlenül a céget adja el, hanem a szolgáltatást. Olyan cég amely ugyan ezzel vagy hasonló szolgáltatással foglalkozik számtalan van, a mi célunk az kell, legyen, hogy meggyőzzünk az ügyfeleket, hogy mi vagyunk az akik erre a munkára a legmegfelelőbb.
A szolgáltatások eladásához viszont nagy segítség lehet kívülálló bevonása, akik esetlegesen le tudják egyszerűsíteni a fogalmakat köznyelvi szintre tudja hozni a weblap szöveget, nehogy megrémítse a látogatókat. Ez nagyon fontos folyamat, mert nem mindenki ismeri egy téma legalapvetőbb szakkifejezéseit. Az egyszerű ember a legegyszerűbb kifejezéseket fogja használni, ha mi nem segítünk ebben, sohasem fog ránk találni.
Ez az amire egy keresőoptimalizálás szakértő nagyon egyszerűen tud segíteni. Nem mindegy, hogy weblapunk csak van, hanem az tényleg életet él a weben és még pénzt is termel.