A mi a backlink jelentése nem más, mint visszamutató linkek esetleg egyszerűbben nevezve külső linkek olyan linkek, amelyek nem a mi weboldalunkról érkeznek, tehát nem belső linkek és releváns kulcsszóval jellemzi a rá mutató oldal tartalmát. Ez a SEO fogalom még mai is az egyik legfontosabb tényező a SEO-ban, mert egy lapra és egy domainre érkező külső linkek növelik a weboldal értékét és ezzel növelhetik a SERP pozíciónkat is egyes kulcsszavakra.
Amikor a Google eleve megalakult az első Page rank algoritmusa is nagy vonalakban erre hagyatkozott. Az releváns tartalmaz az alapján határozta meg a felhasználó számára, hogy mennyi link és milyen erősségű linkek mutatnak egy lapra.
Mindez az elmúlt húsz évben sokat finomodott de a lényeg megmaradt. Ha egy oldalnak van elegendő számú értékes és minőségi backlinkje, akkor az növelheti a támogatott oldal erejét.
Miért is írom, folyamatosan, hogy növelheti, ahogy írtam is az algoritmusok sokakat fejlődtek az elmúlt években ez jellemzően legtöbbször amiatt voltak, mert az ügyeskedők megpróbálták sikeresen kijátszani az algoritmus hibáit és olyan Szürke vagy Fekete kalap (black hat) technikákat alkalmaztak régen, amivel kis munkával kevésbé jó oldalakat is előrébb sorolt a Google. Ez sok esetben rossz eredményekhez, nem releváns találatokhoz vezetett. Ma a legtöbb külső linket a Google árgus szemekkel megfigyeli és ellenőrzi, hogy a megszerzése nem megengedett módon történt. Amennyiben csalás gyanúja merűl fel, akkor jobb esetben csak ignorálja a linket, rosszabb esetben hátra sorol legvégső esetben ki is tilthatja az adott weboldalt és onnan már visszakerülni a Google indexbe már nem nagyon lehet.
A Google a sorozatos csalások miatt, visszavonta a Page Rank algoritmusát és most már nem publikus ez az érték. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem létezik az algoritmus, de most már nem árulja el, hogy hogyan is számol. Közismert, hogy egy weblapot több száz faktor alapján rangsorolja a Google, a linkek minősége és számossága egy weboldalra vagy doamin-re csak néhány ezekből.
Azonban, hogy valahogy mégis mérhető legyen egyes oldalak ereje, lelkes SEO szakemberek létrehoztak mérőszámokat, amelyek segítenek eldönteni, hogy egy weboldal mégis milyen erőt képvisel.
FIGYELEM: ezek a mérőszámok csak számok, a Google hivatalosan nem ismeri el őket, a felhasználónak magának kell eldöntenie, hogy mennyire bízik meg ezekben.
Többféle mérési módszer működik:
Általánosságban elmondható, hogy ezek számok eltérnek egymástól de mindegyikük lényege az, hogy minél nagyobbak legyenek. Ha elég magasak akkor nagy valószínűséggel a Google számára is magasak lesz a weblapunk ereje.
Sok esetben a weboldalra mutató linkeket nem tudjuk megmérni, mivel ezek normális esetben maguktól születnek, tehát a szerzőnek erre nincs ráhatása. (Ez lenne a Google logikája)
Ha ez így működne és a Google esetlegesen megbüntet a rossz link juice-ért akkor egy webmesternek tudnia kell, hogy milyen ránk mutató linkjeink is vannak.
Ebben segít például a Search Console / Linkek menüpontja. Ami megmutatja, mennyi linket lát a Google számunkra. Viszont itt csak azt mutatja, amit ő elfogadott, és nem feltétlenül pontos. Azonban amelyek látszanak, azok biztosan beleszámítanak a számításába.
Tehát ahhoz, hogy minél jobb eredményt érjünk el törekednünk kell a minőségi linek szerzésére is.
A minőségi külső link általában elmondható, hogy magas DA és PA értékkel rendelkeznek, a témához kapcsolódó anyagról szól és legalább 1000-1500 de inkább 2500-3000 karakter hosszú szövegből érkezik. A link szövege is árulkodó. Ne legyen rövid, ami csak egy kulcsszót tartalmaz, mert azt a Google alapból gyanúsnak veszi, lehetőleg legyen egyedi és a linkelt oldal témájába vágjon, akár szinonimával akár hosszabb kifejezéssel.
Ha belegondolunk, magunk is így készítjük a cikkeinket, általában egy linket egy szövegrészre helyezünk, majd az a szöveg lesz a linkünk leírója. Ez a leíró számít majd a Google-nél is, de persze ő már figyelembe veszi a környező szöveg értelmét is, így nem feltétlenül rossz ha a link csak annyi, hogy "Logicalm", ha a szöveg értelme például a keresőoptimalizálás. A Google megérti és figyelembe fogja venni.
A Linkünkben nem baj ha megemlítjük a brand-et sőt jó, ami egyedivé teszi azt, mint a rövid de gyakori kulcsszavak, mint például a "csempe". Ha minden külső linkünk csak 1 oldalra mutat és csempe, biztosra vehető, hogy a Google nem fogja ezeket figyelembe venni.
Ahhoz, hogy az oldalunk előrébb legyen sorova a keresőmotorok találatai között, linkek IS kellenek. A linkek lehetnek külső vagy belső linkek.
A legkönnyebben szerezhető linkek, egyszerűen, amikor a saját tartalmunkat fejlesztjük belső linkeket hozunk létre, megfelelő kulcsszavakat használva és nem túlterhelve őket. Ezeket is figyelembe veszi a Google, mert sok esetben nem lehet egy cikket csak sok kulcsszóra optimalizálni, de a belső linkekkel rá lehet mutatni arra, hogy ez a cikk releváns másra is, mint a h1 vagy a title.
Ezek azok a linkek, melyeket már nehezebben tudunk megszerezni. Rengeteg praktika létezik amelyekkel tudunk linkeket szerezni, amely már túlmutat cikkünk részletein. de ezt a témát már körbejáruk, hogy hogyan érdemes eljárni akkor, ha tényleg, prémium minőségű linkeket szeretnénk kapni weboldalunkra.