A KKV-k máshogy működnek, mint a startupok, az állami cégek vagy a multik.
Ahhoz, hogy megfelelő ütemben növekedjenek, profitra van szükség, hiszen sem befektető, sem nagy anyacég, sem az állam nem tart mögöttük védőhálót.
Emiatt sok esetben jóval hatékonyabban kell működniük, mint az előbb felsorolt szervezeteknek — ez pedig minden egyes részfolyamatukra, döntésükre és működési alapelvükre hatással van.
Sőt, mi több, a külsős partnerekre, és a velük való kapcsolatra is!
Míg egy vállalkozás a szárnyait bontogatja, a vállalkozás ötletének validálásánál tart, vagy éppen az első ügyfeleit szolgálja ki, akár egyszemélyes legénységgel is el tud boldogulni. Azonban minden KKV — amennyiben megfelelően növekszik — előbb-utóbb felnő arra a szintre, hogy külsős cégeket bízzon meg egyes részfolyamatok elvégzésére. A leggyakoribb külsős partnerek — alvállalkozók, megbízottak, segítők — a KKV-k számára: a pénzügyi szakemberek (pl.: könyvelő) a beszállítók (pl.: alkatrészgyártók) és az ügyfélszerzésben segédkező vállalatok (pl.: marketingügynökségek) … és természetesen a weboldalfejlesztő cégek. Ezek — már ha ha megfelelő szakembereket választunk — jelentős terhet vehetnek le a KKV válláról. Ugyanakkor fontos elmondani, hogy sajnos az ellenkezője is történhet, és a külsős partner púp lehet a vállalkozás hátán — ráadásul elég drága púp. Ahhoz, hogy ez a viszony olajozottan, zökkenőmentesen és hatékonyan működjön, fontos néhány dologgal tisztában lenni.
Amikor egy KKV informatikusokat vagy webdesignereket bíz meg az online arculat kialakítására, a legfontosabb a sebesség lesz.
Minél hamarabb meg kell tudnia, hogy:
A megfelelő szakembereket sikerült-e megtalálnia
Együtt tudnak-e működni
Képesek-e új szintre emelni a növekedést
Az elkészült weboldal megfelelően gyors lesz-e
A további fejlesztéseket az ügynökség elég gyorsan le tudja-e fejleszteni
Ezek minden esetben igazak lesznek, függetlenül attól, hogy teljesen egyedi, személyre szabott weboldalról beszélünk, vagy olyan kész megoldásokról, mint például a WordPress.
Ahhoz, hogy mindez megvalósuljon, alapvetően három fontos feltételnek kell teljesülnie.
Az első és legfontosabb — ahol a közös kapcsolat akár zátonyra is tud futni — az a kommunikáció.
A visszacsatolásnak rendkívül fontos szerepe van még cégen belül is — ez pedig hatványozottan igaz akkor, mikor egy cégen kívüli személlyel vagy szervezettel kell egy közös cél érdekében együtt dolgoznunk.
Az idő pénz.
Az emailezés, az előre leegyeztett online meetingek vagy a személyes találkozók mind-mind magukban hordozzák a késlekedést:
míg várjuk a válaszlevelet
a következő időpontot
vagy a partner üres naptár helyeit
Mindez pedig az idő előrehaladtával bizony skálázódik — ha egy nappal később kapunk választ egy emailre, és hetente egy emailt váltunk, akkor az bizony 52 napos késlekedés lesz egyetlen év leforgása alatt!
A legjobb tehát, amit tehetünk, hogy mindig azonnal, vagy ha ez nem megvalósítható, akkor még aznap reagálunk a bejövő üzenetekre, minél hamarabb megpróbáljuk magunkat szabaddá tenni a meetingekre, valamint a tárgyalásokat is top prioritásként kezeljük, és megpróbáljuk magunkat elérhetővé tenni még akkor is, ha ezzel alkalmazkodnunk kell az ügynökség időbeosztásához.
Ezt egyébként a webfejlesztő ügynökségek is szeretik, hiszen ha azt tapasztalják, hogy az ügyfélnek nem is annyira sürgős a saját növekedése, akkor a fontossági sorrendben a sürgős ügyfelek mögé kerülnek.
A gyorsaság tehát egy kompetitív előny, érdemes tehát beépíteni a cég legfontosabb értékei közé.
A következő fontos szempont: az adatok.
Bár a saját céges adatok igazán érzékeny információk, de csak akkor érnek valamit, ha használjuk őket.
Egy weblapfejlesztő ügynökség igaz külsős partner, de mégiscsak a mi érdekeinket képviseli, ezért nagyon fontos, hogy ugyanolyan jó rálátásuk legyen a piacra, a termékeinkre és a vásárlóink gondolkodására, mint amilyen nekünk van — transzparensnek kell lennünk.
Amennyiben például a sport iparágban tevékenykedő cégünk van, és szeretnénk, hogy minél több táplálékkiegészítőt adjunk el, abban az esetben a weboldalfejlesztő ügynökségnek tudnia kell, hogy:
Kik az ideális vásárlók?
Mit érdemes tudni róluk?
Hogyan találnak meg minket?
Mi alapján vásárolnak táplálékkiegészítőt?
Miben tudunk többet/jobbat nyújtani, mint a konkurencia?
Ezek üzleti titoknak minősülnek, de egy profi ügynökség az ilyen inputok nélkül egyszerűen vaktában lövöldözik. Könnyítsük meg a dolgukat, adjuk át nekik azokat az információkat, amelyek elengedhetetlenek az ügyfélszerzéshez.
A harmadik szempont nem más, mint a tanácsok befogadása.
Rengeteg olyan KKV tulajdonost és ügyvezetőt látni, aki nehezen fogad be tanácsot mástól, hiszen a saját “gyermekéről” van szó — ki más tudhatná jobban, mi kell a vállalkozásnak, mint ő maga?
Csupán azt a fontos információt felejtik el, hogy a fejlesztő céget vagy szakembert is ők bérelik fel, éppen azért, hogy gondoskodjon a “gyerekéről”.
Amikor olyan témákról van szó, amelyek az ügynökség kompetenciájába tartoznak, célszerű meghallgatni, feldolgozni, alkalomadtán pedig meg is fogadni a tanácsukat, hiszen egy csónakban evezünk — az ő érdekük a miénk is, hiszen ha nekünk jól megy, akkor több pénzünk lesz, ezáltal több pénzt tudunk náluk hagyni.
Ahhoz tehát, hogy a KKV-weblapfejlesztő ügynökség kettős kapcsolata jól klappoljon, kommunikációra, transzparenciára és rugalmasságra van szükség:
Fontos, hogy akadálymentesen áramoljon az információ (kommunikáció)
Még fontosabb, hogy legyen minek áramolnia (transzparencia)
És a legfontosabb, hogy fel is dolgozzuk az információt (rugalmasság)
Csak és kizárólag ekkor van értelme a partnerségnek — ellenkező esetben csak egymás idejét húzza a két vállalkozás.
Ez pedig minden egyes iparágra igaz, függetlenül attól, hogy egy kisállat kereskedésről, egy sittszállító vállalkozásról vagy akár egy telefonos alkalmazásról van szó.
Amennyiben olyan weblapfejlesztő ügynökséget keresel, ami tisztában van az idő és a sebesség szerepével, valamint nagy hangsúlyt fektet a kommunikációra, transzparenciára és rugalmasságra, tekintsd meg a Logical M. Design oldalát!