Hogyan határozható meg a Public relations magyarul?
A PR az a módszer, amely összefoglalja egy szervezet lehetséges kommunikációs csatornáit amelyek lehetnek: weboldal megjelenés, külső weboldal megjelenések, újság cikkek, kutatások, felmérések, online kommunikáció, közösségi média, röplapok, hírlevelek, filmek, videók, konferenciák, vendéglátás, szponzorálás, kiállítások.
Milyen az Online PR?
Az Online PR lényege semmiben sem tér el a normális PR tevékenységektől, azonban összehasonlítva az eredetivel, ezt csak a online térben való megjelenésünkre használjuk. Arra, hogy hogyan jelenünk meg a weben tehát, blogok, híroldalak vagy online publikációkat adhatunk ki illetve magunkéhoz hasonló webhelyeket célozhatunk meg saját tartalmainkkal.
A megjelenések és végrehajtások lehetséges megoldásai az Online PR esetén:
- Kövessen riportereket a közösségi médiában: Népszerű taktika például az, hogy újságírókkal, riporterekkel kapcsolatba lépünk egy közösségi média felületen, és az ezen szerzett média kapcsolattal próbáljuk meg megjeleníteni márkánkat.
- Foglalkozzon online véleményekkel a márkáról. Ha valaki véleményt ír a márkáról, akár pozitív vagy negatív, ne hagyja szó nélkül. Ezekre professzionális mindig megfelelő stílusban válaszoljon, és mutassa meg, hogy valódi értékek és emberek állnak a szervezet mögött. Mindez közelebb hozza a vállalkozását az emberekhez. akik nagyobb bizalommal fordulnak majd Önhöz problémáikkal. Ezzel lehet bizonyítani, hogy érdekli az ügyfelei problémái és megoldást akar számukra nyújtani.
- Lép kapcsolatba a webhelyeden és a blogodban található bejegyzések által a vásárlóiddal. Ezzel teljesen ugyan azt a hatást lehet elérni, mint az online véleményekre való válaszolással teszünk. Magunkhoz tudjuk kötni a potenciális ügyfeleket.