Az alapvetően a helyi vállalkozások nagyon büszkék a környékükre, városukra ahol élnek.
Ha azt kérném, hogy mindenki gondoljon most egy számára kedves vállalkozásra, valószínűleg sokan leszünk azok, akiknek egy oly kedves pékség vagy kiskereskedés jut rögtön eszébe, amely reggelente finom brióst ad nekünk. Az evés minden tevékenység közül a legalapvetőbb, amint azt a közelmúlt mindannyiunk számára nagyon jól megmutatta.
Ha találkozunk egy helyi vállalkozóval aki a 2021-es mai szempontok szerint megvizsgálná az üzleti modelljét vagy új vállalkozást nyitna ebben az évben, nekik milyen tanácsokat adnánk most, hogy ez a vállalkozó, megtanulhassa a feltérképezni a közösségi média alapjait vagy létrehozhasson egy olyan üzleti tervet, amely az legfontosabb alapokat a luxus elé helyezi.
A megtalálhatóság minden helyi üzleti tranzakció előzetes lépése:
Az ügyfelek számára megtalálhatónak lenni azt jelenti, hogy online és offline is felfedezhetőek vagyunk, akár jármű, gyalogos forgalom, webalapú helyi üzleti platformok vagy éppen szájról szájra ajánlások útján. Az elkövetkező év láthatósági stratégiájának ki kell terjednie mindezekre, hogy idén is sikeresek tudjunk maradni.
Azoknak a helyi vállalkozóknak van a legnagyobb esélyük a sikerre, ha fel tudják tárni a titkát azt, amit a legjobban értékelnek vásárlók. Ilyen példák lehetnek esetleg:
A márka alkalmazkodóképessége nagyon fontos, érdemes kiigazításokat végrehajtani a közönség szolgálatában, a sikerességért. Idén derítse ki, hogy már meglévő ügyfelei és a potenciális ügyfelek mit értékelnek a legjobban, hallgassa meg őket és tanuljon azokból.
Ha egy vállalkozás sikeresen átvészeli a pandémia okozta hihetetlen viharokat és folyamatosan dolgoztak, haladtak véges végig, mindenképpen dicséretet érdemelnek, amit akár erőn felül is a nyilvánosság biztonságos szolgálata érdekében tettek.
A maximális biztonsági óvintézkedések betartása, a járdaszélen vagy a bejárati ajtónál történő szállítás, az online vásárlás megkönnyítése és az új ötletekkel való kísérletezés elengedhetetlen kellékei 2021-ben is.
A következő ötletek jutottak eszünkbe most, amelyek az új értékesítési és szolgáltatási csatornákat nyithat vagy tarthat fenn, még a COVID-19 remélt vége után is.
Ezek azok a történetek részei, amelyek a legjobban tetszenek, mert bemutatják a vállalkozásokat, amelyek miatt kevésbé érezzük magunkat egyedül a szükséges távolságtartás ellenére.
Ezek a vállalkozások mindegyike megtalálta a módját, hogy a világjárvány közepette szétzúzza az elkülönülés illúzióját azáltal, hogy mindenki a közösség értékes tagjának érezhesse magát. Bármely helyi vállalkozás, amely 2021-ben talpon van és működik, biztosan megteheti ugyanezt. Ezzel az emberi kapcsolatokat is fejleszthetjük nem csak a vállalkozásunkat.
Nehéz elhinni, hogy alig két évvel ezelőtt úgy éreztem, hogy kénytelen vagyok közzétenni egy cikket arról, hogy miért van még szükséged weboldalra, visszaszorítva azt az ellenérvet, miszerint a SERP-ben nulla kattintással, gyakorlatilag lényegtelenné teszi a weboldalakat. Ezt 2021-ben már senki nem állíthatja, és a Moxtra Small Business Digital Resilience Report legújabb statisztikái világossá teszik ennek „miértjét”.
A helyi digitális értékesítés ott tart ahol tart, ahhoz, hogy a legjobb eredményeket érje el a lehető legjobb e-kereskedelmi szolgáltató megtalálása kell. Ne aggódjon túl sokat a nulla kattintás miatt a SERP-ben ebben az évben, mert a Google a saját Sopping hirdetési motorját és még a „helyi” szűrőt is felújította 2020-ban, így összpontosítson arra, hogy az idei összes forgalmat a webhelye saját kosarába vonzza be. Ez a cél minden eddiginél erősebb hidakat épít a helyi és az organikus SEO között, ezért itt az ideje, hogy a helyi központú ügynökségek megduplázzák az organikus kereséseit.
Amely érezhető lesz a helyi üzleti körökben is. De az az igazság, hogy - még 2019-ben - a kisvállalkozások egyharmada még mindig arról számolt be, hogy egyáltalán nincs weboldala (ezért nincs mit optimalizálni a Google legújabb ötletéhez). Míg a helyi SERP-k nagyszerűen mutatja, hogy egy közepes versenyképességnél is az eredmények igen rosszak helyi vállalkozási rangsor alapján, 2021-ban a digitális jelenlét hiánya a legkisebb márkák számára súlyos hátrányt jelenthet. Még egy ingyenes weboldal is jobb lesz, mint a semmi az elkövetkező évben.
A Google erősebben fog nyomulni a Google Messaging szolgáltatással, és a márkáknak és ügynökségeknek el kell dönteniük, hogy meghívják-e őket ilyen mértékű ügyfélkommunikációba. Ha a Google Messaging valamikor normálisan elindul, nem lennék meglepve, ha ennek eredményeként nem jelennek meg ez is valamikor a Google Sunset kérdések és válaszok oldalán.
A vélemények továbbra is abszolút központi jelentőségűek lesznek, hacsak a Google nem tesz többet a Helyi idegenvezetők program ellenőrzése és kérdés-válaszok minőségének javításáért, a keresők tapasztalatai alapján ezek az eredmények nagyon pontatlanok és tudnak lenni. 2021-ben viszont nem fogjuk a bizalom erőteljes mértékű csökkenését tapasztalni, amely veszélyeztetné a Google vélemények dominanciáját. Azonban az állandó spamek és a gyenge tartalom ellen tovább folytatja a bizalom lassú csökkenését, nem tudjuk mikor fog ez kritikus mértéket ölteni, hacsak a Google maga javít a szolgáltatás minőségén.
Ha az Apple ebben az évben elindítja keresőmotorját, a helyi SEO iparágnak a Google-ra vonatkozó viselkedése némi örvendetes változást tapasztalhat. Amennyiben már jó előre felhasználók leszünk az Apple Maps-nél, már mi fel is készültünk az Apple keresőjének indulására, már a helyi optimalizálás szempontjából. Azonban késbőbb biztos több figyelmet érdemel majd.
Összefoglalva elmondhatom, hogy soha nem volt 2021-nél keményebb év a marketing-jóslatok megfogalmazására. Végül is hányan láttuk előre a 2020-as kemény valóságot? De amikor látszik egy-egy oltás elindulása , és ezt összevetjük a közvélemény kutatási eredményekkel párosítom, jelezve, megvizsgálva, hogy a lakosság mennyire akarja támogatni a helyi vállalkozásokat, úgy gondolom, hogy okunk van a valódi optimizmusra.
2020 emlékeztetett minket arra, hogy mennyire függünk mindannyian a mindennapi élet alapjait formáló személyektől, vállalkozásoktól, valamint mennyire vágyunk az emberi támogatásra, bátorításra és reményre. Mindenki számára előnyös a jó forrásokkal rendelkező, fenntartható helyi közösségek megléte, és ha ebben egy marketing ügynökség segíthet a jövő csak jobb lehet.