A SEO jelentése, keresőoptimalizálás egy gyűjtő szó, mindent szegmenst lefed amely ezen a területen szükséges végrehajtani vagy megtenni, ahhoz, hogy weboldalunk egyáltalán megjelenjen egy kulcsszóra a Google keresőjében.
A SEO nem más, mint megalkotni olyan webtartalmakat a weboldaladra amely nem egy, hanem akár több száz releváns kulcsszóra megjelenhet a keresőkben, mint potenciális találat. A Google mellett van még számos más keresőmotor is (Bing, Yahoo vagy Ask, Yandex) amelyek piaci részesedése jóval kisebb mint az előzőé, de bizonyos tudomány területeken vagy országokban ezeket gyakrabban használják, mint például Magyarországon.
SEO nem más, mint a sok forgalmi forrás közül az organikus keresőkben találatot eredményezni, ezzel potenciális ügyfeleket szerezni vállalkozás számára. Általában elmondható, hogy az organikus és a direkt átkattintás a legértékesebb, mert az felhasználó legtöbbször pontosan tudja, hogy mit szeretne, így amikor a célzott keresése eredményeként ránk talál, akkor az oldalunkon valószínűleg meg is találja azt. Így a visszafordulási arány itt jóval alacsonyabb, mint más forrásokból (pl. Facebook vagy Google Ads), ahol a felhasználó legtöbbször csak nézelődik és keresgél még. Majd később visszatér azokra a helyekre ahol a számára érdekes tartalom volt.
A SEO alapvetően "ingyenes', csak érteni kell hozzá, azonban ez nem is olyan egyszerű. Mivel a Google saját bevallása szerint is legalább 200 faktor alapján osztályozza a lapok sorrendjét, és ez a lista nem nyilvános, amit a szakértők hosszú idő alatt következtettek ki, mindenhonnan beszerzett információk illetve tesztelések alapján.
Éppen emiatt is jött létre csak Magyarországon több száz vállalkozás, akik több-kevesebb sikerrel megoldják, hogy egy weblap még sikeresebb legyen. De ez ma már tényleg nem olyan egyszerű, mint mondjuk 10 éve volt. Egy SEO Ügynökség tényleg több száz problémát kell megoldania, és lehet csak az utolsó hoz eredményt. A munka folyamatos, látódnak az eredmények, amikor a tartalom növekszik, de hiányozhat egy pici plusz, amivel a weblap végre áttöri a 10-es lélektani határt.
A SEM nem más, mint a Keresőkben való megjelenések összessége. A SEM a SEO és a PPC vagy Google Ads hirdetések egyesítve.
SEO
PPC
A SEM ugye összefoglalja a két jelentős Marketing eszközt, de a működésük teljesen más. Egy kezdő vállalkozás várhatóan elindul a PPC Kapmányokkal, de ez nem adhat teljes megoldást, napi 300-500 vagy 2000-5000 Ft-al számolva az éves Google Ads költségünk 100.000 Ft-tól több millióig is terjedhetnek. Viszont nem is biztos, hogy akkora lesz a konverzió, amit várnánk. Viszont költségeink folyamatosak, ezek nem fognak változni az évek során.
A SEO esetében is vannak költségek, általában azok amely lépéseket végre kell hajtani, mielőtt a weblapunk el kezd működni, majd azután amikor a weblapunk mát üzemel és karban kell tartani és tartalmakat kell gyártani. Alapvetően elmondható, hogy a kezdeti magasabb költségek hamar megtérülhetnek és onnan a bevétel folyamatos, nem kell további költségekre számítanunk.
Azt javaslom induljunk el PPC kampányokkal is, főleg azokra a piaci résekre, ahol még nem vagyunk a legjobbak között, majd folyamatosan gyártva az értékes tartalmakat egy idő után már lehet elegendő lesz kisebb összeggel pozíció megtartásra koncentrálnunk.
Figyelem, a SEM nem ad bevételt, arra használjuk, hogy potenciális vásárlót szerezzünk. Akik rákattintanak linkjeinkre nagy valószínűséggel nem fognak vásárolni. A befektetett költségünk megtérülését viszont tudjuk követni és láthatjuk, bizonyos kampányaink mekkora megtérüléssel kecsegtetnek és tudunk dönteni a későbbi folytatásról. Ez a ROI vagy Return of innvestment.
Ahhoz hogy a SEO Jelentése értelmet nyerjen bontsuk azt két részre. Létezik Technikai és vagy On-Site SEO, illetve Off-Site SEO.
On-Site SEO során hajtjuk végre azokat az ellenőrzéseket, amelyek az oldal technikai pontszámához elengedhetetlenül szükséges.
Off-Site SEO körébe tartoznak
Ahhoz, hogy valaki egy nagyon versenyben már csak az első 50 hely közelébe kerüljön, ahhoz is nagyon sokat kell dolgoznia, majd onnan jön csak a feladat, hogy később bekerüljön a Top10-be.
Ha már megvagyunk nem kell más tennünk, hogy a Google első helyét megszerezzük egy kívánt kulcsszóra.. De mint SEO szakértő nem mondhatom azt, hogy ha 1 kulcsszóra megvan végre az első hely akkor végre áttörést értünk el. Egy normál weblap 100-200 kulcsszóra kell relevánsnak lennie ahhoz legalább, hogy a Search Console-ban (vagy régi nevén webmester eszközök) látható legyen az eredménye. Nagyobb webshopoknál ez a szám több ezer is lehet. A munka tehát óriási is lehet, de a SEO nem is 5 napos munka. Sokan hosszú éveket tesznek bele, mire beérik és végre elmondhatja, hogy a weblapja már magától pénzt termel. Csak azt tudom elmondani, hogy kitartást és ne adja fel.
Igyekezzünk minél több weboldalt készíteni a lehető legtöbb kulcsszóra, majd azok indexelés után szinte azonnal meg is jelenhetnek a Google Rangsorban.
A Google sem tétlenkedik az évek folyamán, ezek miatt is mondhatjuk azt, hogy ma már nehéz elérni a SEO-ban jó teljesítményt akár még SEO szakembernek is. A legutóbbi frissítés éppen 2020 január 13-n volt, amikor is a tényleges és értékes tartalmat még jobban előtérbe helyezte a Google, míg a silány rossz minőségű lapokat hátrébb sorolta.
Ebből a szempontból is kiemelném a Technikai SEO részleteit, mert amint azt észrevettem az évek során, amire nagyon haragszik a Google az a törött kimenő linkek és a törött képek. Ezek jelentősen rombolják a felhasználó élményt és a technikai pontszámunkat is.
Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.