A lead egy olyan személy vagy cég, aki, vagy ami érdeklődését fejezte ki egy cég vagy vállalkozó kínálata iránt. Magyarul leginkább „érdeklődőknek" mondhatjuk. Ha egy érdeklődő megadja adatait valamilyen interakció során, (név, email cím.) , például egy regisztráció vagy hírlevélre való feliratkozás során – akkor ezt az érdeklődőt már lead-ként kezeljük. Az érdeklődőnk amikor már weboldalunkon interakciót hajtott végre, konvertál vagy konverziót hajt végre.
A konverzió forrása sokféle lehet:
A leadeket három csoportba sorolhatjuk:
A lead általános definíciója tehát elég egyszerű, azonban a marketingesek, illetve az értékesítők más-más oldalakról közelítik meg a leadek fogalmát, ami gyakran vezethet drága konfliktusokhoz.
A marketing elsődleges feladata a Lead generálás, nem érdeklik őket a Lead jelenlegi kategóriája, csak arra törekszik, hogy a Lead adatait megszerezze. Azonban a Sales manager-ek ezeket a leadeket nem feltétlenül kedvelik, mert nem tudják pontosan, milyen állapban van, egyáltalán érdemes-e valamilyen termék ajánlattal megkeresni őket. Emiatt, sok Lead veszhet el egy cég számára, amikor a két osztály nem kommunikál megfelelően egymással.
Ha egy felhasználó kapcsolatot teremt egy céggel akkor tehát:
A marketinges számára a bejővő lehetséges partner már Lead. Lehetőség arra, hogy később vásárlóvá váljon, de ez már nem feltétlenül marketing feladatkör.
Az értékesítő pedig azt mondja, hogy ő nem még nem lead az ő szemében, mert nem tud mindenkivel foglalkozni, aki csak letölt egy ingyenes PDF file-t. Ahhoz, hogy ténylegesen vásárlóvá váljon, minősíteni csoportosítani kell a Lead-eket, és a Sales (PreSales) manager-ek csak azokkal foglalkozzanak, akik már elkötelezettek a megoldásaink iránt, így a meggyőzés fázisába kerülhetünk.
Valójában tehát akkor lesz valójában érdekes egy jelentkező a megkeresés után, ha ő továbbra is követi a cégünk életét és a terméket magában is kipróbálta vagy más interakciót haj végre. Például direkt levelet ír és Webinar-t kér.