A konverzió a legfontosabb fogalom egy vállalkozás életében. A konverzió az, amikor a beleadott munkánkért bevételt érhetünk el. Legyen az egy promóciós anyag vagy hírlevél által. A lényeg, hogy olyan ügyfelet szereztünk aki végül teljesít számunkra egy kitűzött célt.
A konverzió jelentése tehát nem más, mint egy potenciális látogató egy célt teljesít. A látógatóból Lead-et vagy vásárlót generáltunk, olyan vásárlót aki még lehet nem költött nálunk de már érdeklődik egy termékünk vagy egy szolgáltatásunk iránt.
Ha konverzió tehát mega a cél, ami megszerez számunkra értékes embereket akikből később tényleges vásárlókat generálunk.
Konverzió gyakorlatilag bármi lehet, amivel egy felhasználó megadja az adatait számunkra, amivel feljogosíthat minket arra, hogy kapcsolatba lépjünk vele.
Ezekből már látható, hogy egy weboldal nem csak egyféle konverziós célt tud ellátni. Képes lehet több marketing folyamat együttes kezelésére, ezáltal maximalizálhatja a konverziós célok teljesítését.
A konverziós célok nem mások, amelyek egy folyamat után a felhasználó végül megadhatja adatait és konverzál. Az ehhez a folyamathoz tartozó lépéseket írhatjuk le, mint:
Az online marketing világában nagyon fontos a célok és célok elérésének mérése, mert ez alapján tudjuk mérni és összehasonlítani, hogy egy-egy marketing kampány mennyire hatékony és megéri-e a folytatni őket.
A célokat amint elérte egy potenciális érdeklődő (Lead), erről a weboldalnak információt kell megosztania a kampány felülettel szervezettek, hogy az minél hatékonyabban tudja a kampányokat kezelni. A Google Ads kampányok például remek példák erre. Egy-egy konverziós cél elérésekor a Google tudja, hogy elértünk ténylegesen egy célt, az addig megszerzett adatok alapján a dinamikus kampányait úgy rangsorolja, hogy az erősebb konverziós hirdetéseket pórbálja minél többet adni, ezzel elősegítve a maximális bevételt az ügyfelei számára.
Amennyiben a weblapunk a google tag manager konverziós címkéjét alkalmazza a Ads pontosan fogja tudni értelmezni, hogy egy felhasználó mikor és miért konvertált.
gtag('event', 'conversion', {"send_to":"{Saját kódod}","currency":"HUF"});
A Google is, de bárki a konverziókból és az azokra fordított költség alapján kiszámítható a kampányok rátája és megtérülése és azok várható ideje. Ezt a mérőszámot ROI-nek nevezzük.