Boldog új évet kívánunk mindenkinek!
Az első idei címünk elsőre hangzatosnak tűnhet, de most is, mint tavaly egy picit visszatekintenénk az elmúlt év eredményeire és azt gondolom kicsit méltán lehetünk büszkék az elért közös munkánk eredményeire. Tavaly is számos weboldalt átadtunk, illetve frissítettünk meglévőket, vagy éppen a keresőoptimalizálás segítségével javítottunk több weboldal helyezésén, azonban mindemellett odafigyeltünk a folyamatos fejlesztésre és a meglévő webáruházaink optimalizálására.
Rögtön le is kell szögeznünk valamit. Ha valaki egy jól működő webáruházat szeretne, akkor a webáruház tulajdonosának ugyanúgy van felelőssége és tennivalója vele, mint esetlegesen a weboldal készítőjének. Ha valaki csak annyit szeretne, hogy legyen neki is és úgy gondolja majd megy az valahogy, akkor el kell szomorítanunk, az a webáruház nem fog működni, legalábbis korántsem olyan eredményekkel, ahogy az elvárható lenne. Ma már minden piaci szegmensben megvannak azok a nagy áruházak, amelyek zászlóshajói a piacnak. Az új vállalkozóknak minimum annyit, de az elején jóval több energiát, esetleg pénzt kell belefektetnie, mint annak aki potenciálisan éppen egy hangzatos kulcsszóra jelenleg elöl van a Google találati listában.
Tavaly két eddig meglévő webáruházunkat támogatunk a keresőoptimalizálás és a weboldal fejlesztés meglévő eszközeivel.
Keresőoptimalizálás során csak azokat a feladatokat láttuk el, amelyeket már többször összeszedtünk, melyeket már a tavalyi év során is leírtunk, hogy mit kell tennünk ha sikeresek szeretnénk lenni és maradni.
Szimplán ezen eszközök segítségével tavaly január óta folyamatosan fejlesztettük a webáruházak tartalmait, amelyek idén minden rekordunkat megdöntötték.
A fiatalabb, több odafigyelést igénylő webáruházunk 2.5 év után idén közel bruttó 400 millió árbevételt ért el, ezzel a fennállása 3. évében átlépte az bruttó 500 millió forintos árbevételt.
Illetve idén végre sikerült egy régebb óta üzemelő webáruházzal átlépnünk a bűvös bruttó 500 millió forintos árbevételt egy év alatt.
Lássuk a számokat és a statisztikákat:
Ami már a felvezetőben is említésre került, a webáruház tulajdonosainak igenis teendője és felelőssége van abban, hogy a cége az online térben is megfelelően működjön. Mi megadunk minden segítséget a folyamatos fejlődéshez, irányt mutatunk, de sok esetben egy-egy tematikus SEO cikk vagy szöveg megírása egyszerűbb, ha az első változatot egy hozzáértő írja le, majd a nyers formát nekünk átadva mi optimalizáljuk a kiválaszott kulcsszavakra és publikáljuk a megfelelő oldalakon.
Ezek az oldalak lehetnek:
A SEO szempontjából igazából mindegy, hogy hol publikáljuk majd azt, azaz a saját oldalunkon vagy más jól kiválasztott weboldalakon, hiszen így vagy úgy minket erősít majd. Megfelelő tartalom esetlegesen egy hírportálon publikálva potenciálisan ügyfeleket hozhat, de a ránk mutató link pedig a mi Domain Authority értékünket elemi. Ha pedig a tartalmas lapot saját oldalunkon helyezzük ez, az a saját weboldalunkat fogja erősíteni a Keresőkben.
Tehát munkánk során több száz cikket és SEO tartalmat publikáltunk tavaly, ezzel értük azt el, hogy a weboldalon néha több száz látogató volt egy adott pillanatban Google Analytics szerint.
A webáruház 2019-ben 200-as napi SERP kattintásról indult és jutott el 2020-ra, amikor már napi 5-600 kattintás jött. Azonban 2020 év végére elértük a napi kattintási 2200-as szintet is.
A weboldal kezdetben "csak" 3-5000 kulcsszóra jelent meg a keresőben, míg év végére átléptük az 40.000-ret. Mindezt úgy, hogy mindig figyelembe vettük a SEO és a tartalomírás szabályait.
A fenti képet a webáruház dashboardjáról készítettem. Látható, hogy nagyon sok rendelés jött tavaly, amely azt is jelezte, hogy a vállalkozásnak is folyamatosan fejlődnie kellett már logisztika terén is, hogy tartani tudja a lépést a sok esetben napi 100-as rendelésszámmal is. A cég irányítása és üzemeltetése nem a mi feladatunk, emiatt ha egy webáruházzal kiszolgálás vagy termékek terén elégedetlenek az ügyfelek, akkor a legjobb -SEO szakember sem tud valódi eredményeket elérni. Azaz, ha egy webáruház nem szolgál ki egy vevőt időben vagy rosszul teszi azt, azok elfordulnak tőle és soha többé nem fognak vásárolni tőle. Viszont ha a vállalkozás megfelelően áll, mind az ügyfeleihez mind a beszállítóihoz, a befektetett munka többszörösen megtérül.
A mi feladatunk tehát a tanácsadás és a weboldal folyamatos SEO karbantartása.
Tegyük hozzá, hogy ezt a számot nem a SERP-ből értük el, hanem a SEO-zott oldalakat megfelelően hirdettük is és tematikus Marketing és PPC kampányokat is futtatunk folyamatosan. (Azt ki kell emelni, hogy nem ár akciókat vagy óriási kedvezményeket hirdettünk.)
A weboldalon folyamatosan futtatjuk az Ads hirdetéseket, Shopping hirdetéseket Google-ben és Facebook-on. Így ezek szolgáltatások segítségével rengeteg látogató és vásárlás történt.
Ebből egyértelműen látszik, hogy az év során elköltött 3,5 millió forintunkkal jól bántunk, mert összesen több, mint 150 millió forintot hozott a 400-ból.
Azt azonban nem lehet mondani, hogy mostantól mindenki költsön el annyi pénzt amennyit bír, mert nem feltétlen térül meg. A kampányainkat mi folyamatosan monitoroztuk és a rosszul teljesítőket karbantartottuk illetve a weboldal Technikai elemzését is folyamatosan figyelemmel kísértük ezzel optimalizáltuk az átkattintási költségeket.
Az elért eredmények magukért beszélnek, ha Ön is úgy gondolja a webáruház üzemetetésében tudunk segíteni, forduljon hozzánk bizalommal..
A weboldalt, mint többször is jeleztem folyamatosan monitoroztuk leginkább a sebesség terén. A Google már évek óta mondja, hogy ha a felhasználó nem tudja a weboldalt megfelelően használni, akkor nem várja meg a betöltődést elnavigál. Emiatt 2021 májusában (többszöri halasztás után), bevezetik a Core Web Vitals faktort, amely az oldal betöltés sebességét sokkal komolyabban fogja figyelembe venni a helyezések kalkulálásakor.
Az elmúlt hetekben is folyamatosan optimalizáltuk a rendszereinket 2020-ban bevezettük, hogy a Webszerverek már HTTP/2-es protokollal futnak. Optimalizáltuk a JavaScript keretrendszerek kódjait vagy az összes SEO képet már csak WebP formátumban jelenítjük meg, úgy, hogy arról a felhasználó nem is tudott. Mindezt amiatt, hogy elérjük a hőn áhított 90 pontot mobilon is a Google Page Speed elemzése alapján. Nem volt könnyű, de most már elmondhatjuk, hogy átlagosan már 89+ pontot kapunk a kategória lapok pedig 92-t mobilon is. A Desktop-ot nem nézzük, az bőven 95+ felett van, de 2020 óta a Google már csak a mobil botok eredményeit veszi figyelembe a rangsoroláshoz, így a sebességet is inkább ahhoz kell néznünk.
A lenti kép a weboldal főoldalának a Page Speed pontját mutatja.
A másik webáruházunkra, amelyet említettem már, szintén igazak a fentebb leírtak, emiatt lehet az, hogy a weboldal idén már átlépte az 500 millió forintot. Azonban itt a SEO feladatokat gyakorlatilag a webáruházunk tulajdonosai tökéletesen ellátják. Mi a Google Ads és Shopping kampányokért illetve a Weboldal folyamatos fejlesztésért felelünk.
Az áldozatos munka itt is meghozta a gyümölcsét, mégpedig a tavalyi 350 millió forint helyett idén már több, mint bruttó 500 millió forintot tudott elérni.