Aki egy kicsit is foglalkozik a SEO-val akkor már körülbelül a könyökén jön ki a kulcsszó mint szó. De amúgy meg alig van pár, amit meg van a konkurencia uralja.
Mit lehet tenni annak érdekében, hogy nagy verseny esetén is még egy kezdő vállalkozás láthatóvá tudjon válni, már a több év online tapasztalati előnnyel rendelkező cégek mellett is?
A fogalom a mit kerestünk ezidáig, a hosszú farok, long tail kulcsszavak. Amit tudni kell és az ábrák is talán szemléltetik a problémát az, hogy ha ismerünk 1-2 kulcsszót az biztosan nem elég, mert ha elegendő számú konkurenciánk van, akkor bármennyire is igyekszünk 1 egyszavas kulcsszóra optimalizálni, annak az,esélye, hogy 1 kulcsszóval sikerrel járunk és látogatott lesz a honlapunk igen csekély.
Azonban még egy fontos információ van még. A felhasználók nagy része vagy lustaságból vagy abból, hogy Google keresője nagyon jó és szuper találatokat ad ki (bármelyik igaz lehet akár mindkettő egyszerre), a felhasználók nagy része alig nézi meg egy kulcsszó találat második oldalát, tehát a 11-edik helyezéstől mintha láthatatlanok lennénk.
Számokban ez úgy néz ki, hogy az első 10 helyezett elviszi a kattintások kb 95-97%-át míg a maradék 1-2% jut már csak a 2. oldalra majd 0-1% marad a többi oldalra. Az első oldalon az első 3 helyezés elviszi a kattintások több mint felét. a maradékon a többiek osztoznak. A Dínó ebből a szemszögből szemléletesen mutatja ezt. Ha a hattintás és helyezés lenne a két tengely, akkor minél előrébb vagyunk a helyezési listában, annál több kattintást fogunk megkapni.
Ha óriási a óriási verseny, akkor egy egyszerű kezdő webszövegíró nagyon nehéz helyzetben van, mivel éppen megtalált 2-3 kulcsszóra igen nehéz lesz átkattintást produkálni.
A long tail kulcsszavak használata igen előnyös, mivel a felhasználók eleinte csak egy-egy részkifejezésre keresnek legtöbbször cél nélkül, legtöbbször információ szerzési céllal. Majd később amikor már elég sok új információ áll az ügyfelünk rendelkezésére, már tematikus kérdéseket tesz fel, amellyel tovább tudja pontosítani a találatokat. Később, amikor már tényleges vásárlási szándékkal van pontos konverziós szándékkal, akkor már csak a pontos kifejezésre keres. Tehát amikor nem egy rövid kulcsszóra optimalizálunk hanem egy már jól érthető problémára, akkor már az ügyfelünknek pontos megoldást kell adnunk csak arra a kifejezett témára.
Specializált témákra készített tartalom jóval kevesebb van így sokkal könnyebb lesz ügyfeleket találnunk. Ezek nagyon jó dolgok, azonban van pár probléma is.
Kulcsszó keresés során ha nincs megfelelő programunk keresgéljünk tematikus automatikus kulcsszavak között. A Google ebben is segít, mert felajánlja azokat a kulcsszavakat amelyek relevánsak lehetnek még. Érdemes ezeket is átnéznünk és nagy verseny esetén ezekre a kulcsszavakra (is) optimalizálni.
Szöveg megírásakor ne csak 1 kulcsszó járjon a fejünkben hanem esetlegesen több kulcsszó is lehet a szövegben, amellyel releváns tud lenni. Érdemes lehet ezeket valamennyire közösen kezelni, megfelelő fejléc struktúra kialakításával, így a munkánk is kevesebb lesz.
Persze amikor keresgélünk rengeteg kulcsszóval találkozunk majd, ezeket majd érdemes lesz rendszereznünk, mert nem fogjuk tudni követni, főleg ha már több ezer kulcsszavas listát sikerült alkotnunk. Érdemes lesz ezeket rendszereznünk és egyszer csak látni fogjuk, hogy hogyan kapcsolhatóak össze ezek a kulcsszavak.
Akkor lehet azt mondani, hogy a kulcsszó kutatás eredményes volt, ha már nem pár tíz hanem pár ezer kulcsszavunk akadt. Ezeket rendszerezve láthatjuk, hogy ezek nagy része a rövid és közepes kulcsszavakból indulnak majd ki. Ha ezeket így rendszerezzük, láthatjuk, hogy melyek lehetnek a potenciális témáik a kulcsszavaink alapján. Erre én egy speciális programot használok, amely képes ezt egyetlen kattintással megtenni, így hétről hétre csak annyi a teendőm, hogy megnézem a lehetséges topic-okat és átgondolom miről is írhatnék az olvasóknak egy adott héten.
Persze figyelembe veszem a témához fűzött tudásomat, megnézem a konkurenciát és a versenyt és az esetleges eredményt is figyelembe veszem, hogy az eredmény a lehető legmagasabb legyen. Persze egy idő után elfogynak majd a témák jönnek a nehezebbek, bonyolultabbak (bárcsak így lenne), de sebaj, lehet bővíteni a kulcsszavakat, a Search Console meg fogja nekünk mutatni, mire jelentünk még meg. Lehet finomítani a meglévő cikkeinket illetve bővíteni a kulcsszó listánkat. Az eltelt kb 1,5 - 2 hónap alatt nap ez a weblap 700-1000 kulcsszóra jelenik meg naponta. Pedig semmi mást nem csináltam, mint leírtam pár gondolatot. Konkrétan 2500 kulcsszóból a totál nullából, most 3%-os láthatóságot sikerült elérnem, pár hét alatt és konkurenciaként a legnagyobbakat állítottam be.
Mindenkinek jó munkát kívánok!
Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.