A Technikai SEO Audit mellett más egyéb elemzési módszereket is figyelembe kell vennünk annak érdekében, hogy weblapunkat megtalálhatóvá tegyük. Weboldal elemzés során meg kell vizsgálnunk, hogy ténylegesen mennyi kulcsszóra jelenik meg weblapunk illetve az ön cégének potenciális konkurenciái hogyan viselkednek az ön piaci szegmensében.
Keressünk alkalmas szoftvereket és használjuk őket bizalommal vagy kérjenek ajánlatot SEO szakértőinktől, hogy megtaláljuk azt a módot amellyel az ön weblapja a lehető leggyorsabban megtalálható lesz mások számára is.
Nézzük egy mostani éles példát. Van egy egyszerű 3-4 lapos weblap, semmi sincs optimalizálva, tipikusan nevezhetjük Bemutatkozó weblapnak. Ezt a weblapot néhány hete elkezdtük SEO szempontból értékes és releváns kulcsszavakkal ellátni. Az eredmény impozáns lett 1-2 hét alatt.
Látszik, hogy a weblap napi megjelenése a SERP-ben 2 hét alatt 10 szeresére nőtt.. Természetesen a napi 30-as megjelenítés után a 400-as értékkel a kattintások száma is megemelkedett, de a kattintások növeléséhez még több időre van szükség. mivel az elkészült tartalmakat még a Google nem sorolta az első oldalra. Viszont már ott is látszik az előrelépés. Az eddigi 0-ról hetente 30 kattintást jelent már és igazából csak 2 hét telt el.
Nagyon szép ez a grafikon ugye? És ugye ebben a legszebb tényleg az, hogy megoldottunk igen rövid idő alatt. Nem tettünk mást, csak megkerestük a weblap néhány piaci konkurenciáját és weboldal elemzés eredményét kielemeztük őket SEO szempontból.
Lap elérhetőség:
Mobil felhasználó barát oldal és Lap betöltési sebesség:
Oldal beállítások és Technikai megvalósítás:
URL:
Linkek:
Tehát a weboldal keresőoptimalizálás elemzés elég körültekintő volt, ezekből az információkból már nem volt nehéz olyan egyedi eszközkészletet alkotni amivel az ügyfelünk weblapja is értékessé vált egyik pillanatról a másikra. A továbbiakban pedig a dolgunk csak az, hogy újabb kulcsszvakat keressünk majd azokra értékes tartalmakat készítsünk és értékes linkekkel támogassuk az előre jutását. A linkek amelyek támogatják a lapot kereshetjük a Versenytárainknál is vagy mi is készíthetünk tartalmakat Vendég Blog szerőzként.
Amikor egy felhasználó böngészőben ér el az oldalához, vagy amikor a Googlebot feltérképezi az oldalt, a szerver egy HTTP állapot vagy válaszkódot ad vissza a kérésre válaszul. Ez a kód információt nyújt a kérés állapotáról. Néhány általános állapotkód:
Ideális esetben az oldalának vagy a 200 vagy a 301 állapotkóddal térnek vissza. A weboldalak állapotkódjainak részletes leírását a Hibakódok cikkünkben részletesen elolvashatják
Noha a weboldalon található eltört erőforrások (videók, képek, css fájlok stb.) nincsenek közvetlenül kapcsolva a keresőmotorok rangsorához, két okból mindenképpen meg kell érdemelni őket.
Elsősorban a felhasználói élmény szempontjából kulcsfontosságú tényezők, és azt eredményezhetik, hogy a látogatók céljaik teljesítése nélkül visszapattannak a webhelyről.
Másodszor, a meghibásodott források akadályozhatják a webhely feltérképezését és indexelését, pazarolva a feltérképezési költségkeretet, és megnehezítve a keresőmotor-robotok számára a webhely néhány fontos tartalmának feltérképezését.
Az erőforrások indexelése többféleképpen is korlátozható:
Mindez egy sor HTML kód, amely megmondja, hogy a robotoknak hogyan kell kezelniük a webhely bizonyos erőforrásait. Pontosabban, a címke közli a robotokkal, ha nem engedélyezik az oldal vagy erőforrás indexelését, linkjeinek követését és / vagy archiválását. Ezért ügyeljen arra, hogy egyedi és hasznos tartalma elérhető legyen az indexeléshez.
Ha néhány fontos file elérését tévedésből korlátozzák az indexelés során, ez számos SEO-problémát okozhat. Például az indexelésre korlátozott képek nem jelennek meg a Google képkeresőjében. A JS- vagy CSS-fájlok blokkolása megnehezíti a Google számára az oldal megfelelő renderelését, és például azt eredményezheti, hogy az oldal nem teljesíti a keresőmotor mobil használhatósági tesztjét (ami viszont már csökkentheti a mobil rangsorolását).
Alapvetően a meta frissítéses átírányítás a Google minőségi irányelveinek megsértésének tekinthető, ezért SEO szempontból nem ajánlott.
Amint a Google egyik képviselője rámutat: "Általánosságban azt javasoljuk, hogy senki ne használja a meta-refresh típusú átirányításokat, mivel ez zavart okozhat a felhasználóknál (és a keresőmotorokkal, akik ezt tévedhetnek átirányítási kísérletnek során).
Ez jelenleg nem okoz problémát a feltérképezéssel, indexeléssel vagy rangsorolással kapcsolatban, de ennek ellenére jó ötlet ezeket inkább eltávolítani. Inkább ragaszkodjon az állandó 301-es átirányításhoz.
A legtöbb esetben az ismétlődő URL-eket 301 átirányítással kezelik. Azonban néha, például amikor ugyanaz a termék két kategóriában jelenik meg, két különböző URL-címmel, és mindkettőnek élő a státusza, akkor a rel = "canonical" címkék segítségével megadhatja, hogy melyik oldal legyen prioritás. Helyesen kell beállítani az oldal <head> címkéjén belül, és mutatnia kell a termék fő verziójára, amelyet rangsorolni szeretne a keresőkben. Alternatív megoldásként, ha konfigurálhatja szerverét, a rel = "canonical" HTTP fejlécek használatával jelezheti a gyűjtő URL-t.
A Google a mobilbarát algoritmusa világszerte minden nyelven befolyásolja a mobil kereséseket, és jelentős hatással van a Google rangsorára. Ez az algoritmus oldalanként működik - nem arról van szó, hogy az oldalai mennyire mobilbarát, hanem egyszerűen arról, hogy Ön mobilbarát-e vagy sem. Az algo olyan kritériumokon alapszik, mint a kis betűméret, a célzási célok / linkek, az olvasható tartalom, a nézőpont stb.
Az oldal sebessége a mobil és asztali gép keresésének egyik legfontosabb rangsoroló jele. A Google mobilindexének bevezetésével a lassan betöltődő oldalak valószínűleg már nem jelennek meg a keresési eredmények listáin. A hosszú betöltési idővel rendelkező oldalak visszafordulási aránya általában magas, és rossz felhasználói élményt nyújtanak. Az oldalsebesség a különböző paraméterek elemzésének összefoglalója, beleértve a képméretet, a CSS méretet, a megjelenítést blokkoló erőforrásokat, a szövegtömörítést, az előzetes betöltéshez szükséges kulcs kéréseket és más elemzéseket.
Az oldalsebesség teljesítmény pontszámtartományai:
A biztonságos titkosítás használata nagyon ajánlott sok webhely számára (például azok számára, akik tranzakciókat végeznek és érzékeny felhasználói információkat gyűjtenek.) Azonban a webmesterek sok esetben technikai problémákkal szembesülnek, amikor webhelyeiket HTTP-ről HTTPS-re váltják.
E kérdések egyike pedig az úgynevezett vegyes tartalom - pl. amikor a biztonságos HTTPS-oldalak nem biztonságos, HTTP-n keresztül szolgáltatott tartalmat tartalmaznak. Ha egy HTTPS-oldal normál, tiszta szöveges HTTP-n keresztül visszakeresett tartalmat tartalmaz, ez gyengíti az egész oldal biztonságát, mivel a titkosítatlan tartalom hozzáférhető a mások számára, és a esetleges támadók módosíthatják azt. Emiatt sok modern böngészőben előfordulhat, hogy az ilyen tartalmak betöltése vagy „nem biztonságos kapcsolat” figyelmeztetéssel töltődik be.
A Google szerint kétféle vegyes tartalom létezik:
A vegyes tartalom két típusa: aktív és passzív. A passzív vegyes tartalom olyan tartalomra vonatkozik, amely nem lép interakcióba az oldal többi részével, így a támadó fél támadása arra korlátozódik, hogy mit tehetnek, ha elfogják vagy megváltoztatják ezt a tartalmat. A passzív vegyes tartalom képeket, videókat és hanganyagokat tartalmaz, valamint más erőforrásokat, amelyek nem képesek interakcióba lépni az oldal többi részével. Az aktív vegyes tartalom kölcsönhatásba lép az oldal egészével, és lehetővé teszi, hogy a támadók szinte bármit megtehessenek az oldallal. Az aktív vegyes tartalom szkripteket, stíluslapokat, iframe-eket, flash-erőforrásokat és egyéb kódokat tartalmaz, amelyeket a böngésző letölthet és végrehajthat.
Ha egy oldalhoz több kanonikus URL-t határoz meg, akkor gyakran történik több SEO plug-inekkel együtt, amelyek gyakran beillesztenek egy alapértelmezett rel = canonical linket, amely valószínűleg ismeretlen a plugint telepítő webmester számára. Az oldal forráskódjának és a szerver rel = "canonical" HTTP-fejléc-konfigurációinak kétszeres beállítás segít a probléma kijavításában.
Ha multinacionális weboldalt használ, akkor a hreflang elemek segítségével jó módja van a keresőmotoroknak az oldal más nyelvi és régiós verzióiról tájékoztatni a keresőmotorokat. Annak érdekében, hogy az összes hreflang attribútumot helyesen állítsák be, érdemes ezeket többféle módon ellenőrzi az oldalát, többek között:
A karakterkódolás egy fontos kódsor, amely megmondja a böngészőnek, hogy a weboldal mely karakterkészletet (karakterkészlet-típust) használja. Ez segít abban, hogy a böngésző az összes böngészőben megfelelően jelenítse meg az oldalt, ami többek között az oldal betöltési idejének csökkentését is elősegíti. Ha a HTTP fejlécben szereplő és az oldalon használt karakterkészlet nem esik egybe, előfordulhat, hogy a weboldalt helytelenül renderelik, arról nem is beszélve, hogy ez hanyag kódolásnak tűnik a keresőmotorok számára, és befolyásolhatja rangsorolását.
A keretek lehetővé teszik egynél több HTML-dokumentum megjelenítését ugyanabban a böngészőablakban. Ezért úgy tűnhet, hogy a szöveg és a hiperhivatkozások (a legfontosabb jelek a keresőmotorok számára) hiányoznak az ilyen dokumentumokból.
Az ellenőrzést általában a W3C Markup Validation Service-en keresztül hajtják végre. Bár ez nem kötelező és nem lesz közvetlen SEO hatása, a rossz kód lehet az oka annak, hogy a Google nem megfelelően indexeli a fontos tartalmat. Javasoljuk, hogy ellenőrizze webhelye oldalainak hibás kódját, hogy elkerülje a keresőmotor beolvasással kapcsolatos problémákat.
Az ellenőrzést általában a W3C Markup Validation Service-en keresztül hajtják végre (a W3C a World Wide Web Consortium rövidítése). A CSS stílusokat az oldal tervezésének és formázásának szabályozására, valamint a stílusok elválasztására használják a struktúrától, ami végül gyorsabbá teszi az oldal betöltését.
Lehet, hogy a CSS-hibák nem annyira fontosak a keresőmotorok számára, de oda vezethetnek, hogy az oldalát helytelenül jelenítik meg a látogatók számára, ami viszont befolyásolhatja a konverziós és visszafordulási arányokat.
Tehát győződjön meg arról, hogy az oldal minden Ön számára fontos böngészőben (beleértve a mobilokat is) rendeltetés szerűen jelenik meg.
Az olyan URL-ek, amelyek dinamikus karaktereket tartalmaznak, például "?" és a paraméterek nem felhasználó barát, miközben nem leírók és nehezebben megjegyezhetők. Amint azt a Google Webmesterirányelvei kimondják, "az URL-eknek a legjobb gyakorlat érdekében tiszta kódolással kell rendelkezniük, és nem tartalmazhatnak dinamikus karaktereket".
Általános szabály, hogy próbálja mag az URL-eket a röviden tartani. A rövidebb URL-ek több kattintást érnek el a keresési eredmények között, könnyebben megjegyezhetők, és nagyobb valószínűséggel jelennek meg problémamentesen a böngészőben.
Ezenkívül a böngésző által kezelhető maximális URL-hossz böngészőnként eltérő, és előfordulhat, hogy egyes böngészők nem képesek túl hosszú URL-eket elemezni.
A törött kimenő linkek minőségi problémákat jelenthetnek a keresőmotorok és a felhasználók számára. Ha egy webhelynek sok hibás linkje van, logikus azt a következtetést levonni, hogy egy ideje nem frissült. Ennek eredményeként a webhely besorolása csökkenhet.
Bár 1-2 meghibásodott link nem okoz büntetést a Google számára, próbálja rendszeresen ellenőrizni a webhelyet, és javítsa a hibás linkeket, ha vannak ilyenek, és győződjön meg arról, hogy azok száma nem nő. Ezenkívül a felhasználók jobban fognak kedvelni, ha nem mutatsz nekik nem létező oldalakra mutató törött linkeket.
A Google szerint egy oldalon valóban sok kimenő link (nevezetesen több mint 100) zavaró lehet a felhasználók számára. Ezenkívül, ha egy oldalon túl sok kimenő link van, ez gyakran egy rossz minőségű webhelynek tűnik vagy egy linkeket értékesítő oldal jele, ami rossz előjel lehet a keresőmotoroknak.
Egyszerűen szólva, a dofollow linkek olyan linkek, amelyekből hiányzik a rel = "nofollow" attribútum. Az ilyen linkeket a keresőmotorok követik, és átadják a PageRank-ot (a linkek követését nofollow <meta> címkén keresztül is korlátozhatjuk).
Bár semmi baj nincs azzal, ha más webhelyekre linkek mutatna dofollow linkeken keresztül, ha kiterjedten kapcsolódik irreleváns vagy rossz minőségű webhelyekhez, a keresőmotorok arra a következtetésre juthatnak, hogy webhelye linkeket értékesít, vagy más illegális tevékenységben vesz részt, és büntetést kaphat.
Versenytársaink kulcsszavainak elemzési módszereit, itt találhatja részletesebben kifejtve.
Cégünk szívesen áll rendelkezésére rövid és hosszútávú együttműködésre, amellyel az ön weblapját garantáltan megtalálhatóvá tesszük a weblapok tengerében. Az előző egyszerű kis leírást fokozatosan betartva és végrehajtva biztosan meg fog jelenni a Google Keresőben és kattintásai is lesznek.
Amennyiben felkeltettük érdeklődését, és szeretné a Weboldal elemzést profikra bízni, lépjen velünk kapcsolatba.