Sokszor beszélünk hibakódokról 301-as átirányításról, na erről nagyon sokat. De igazából nem feltétlenül világos, mi is ez. Amikor egy ügyfél egy weboldalt megnyit, elég sok minden történik elsorolni is napestig tartana, de a lényeg, hogy a Webszerverhez kerül a kérés és az megpróbálja megválaszolni nekünk a legjobb tudása szerint. Jól nevelt szerver minden kérésre jön válasz. Azonban nem mindig azt kapjuk amit elvártunk. Az esetek többségében, azt kapjuk, hogy HTTP 200 OK és egy halom Html kód. Azonban vannak kivételes esetek amikor a szerver nem ezt a választ adja böngészőnek. A böngészők ezeket a válaszkódokat feldolgozzák és a hozzájuk tartóz feladatokat hajtják végre. Ilyen az átirányítás is HTTP 301, location: https://... ekkor a böngésző nem foglalkozik a teljes válasszal új üzenetet küld már az újonnan megadott helyre.
Az a Blog csak azért jött létre, hogy átnézhessük ezen lehetséges válaszok listáját esetlegesen tanulva azokból, amelyek megtörténhetnek. Minden csoport elején megpróbáljuk a legfontosabb válasz kódokat kiemelni, amelyekre SEO szempontból érdemes odafigyelni és mindenképp cselekvést igényel, ha ilyen találunk
A válaszkódokat csoportokba szedik, amelyek első csoportja információ, majd sikeres válaszok és átirányítások után a hibakódok következnek. Az állapotkódok 3 számjegyből állnak, az első számjegy utal a tartalmukra, ez a számjegy 1-től 5-ig terjedhet. Ez alapján a következő csoportjai vannak az állapotkódoknak:
Ezek azt jelzik, hogy a szerver megkapta és értelmezte a kérést. A kérés ideiglenes helyzetét jelzik, a feldolgozás ezek után fog következni. A klienst utasítják, hogy további válaszra várjon. A válasz csak egy állapotsort (állapotkóddal) tartalmaz, valamit opcionálisan fejléceket. Normál esetben egy felhasználó ezeket a válaszkódokat nem is látja, a böngésző kapja meg és dolgozza fel ezeket.
Ezek a kódok amelyek már érdekesebbek számunkra. Amikor egy kérés kiszolgálása sikeresen megtörtént a szervertől akkor 200-as válasszal tér vissza. Illetve a válasz törzsében megtalálható a kérés eredménye. Legyen az Html kód vagy kép vagy PDF file. A böngészőnek a válasz fejlécében jelezhetjük, a törzsben mit talál (mime-type), így azt annak megfelelően tudja kezelni. Például 1 képet megjelenít vagy a PDF file-t megnyitja a böngészőhöz rendelt PDF olvasóval. a Html-t pedig megpróbálja továbbadni a HTML feldolgozó eljárásnak és így tovább.
Ezek a kódok egy másik tevékenységre utasítják a böngészőt. Általában átirányításra használják őket. A kliens akkor hajthatja végre a műveletet ha a kérés automatikus átirányítása megengedett. A böngésző dolga a körkörös hivatkozások felismerése és megakadályozása is. A SEO-ben a kiemelt 3 kiemelt válaszkód amit érdemes ismernünk.
Ezek a kódok a kliens által kiváltott hibát jelzik. Ezeket a hibákat alapvetően a kliens okozza, de programozói és weboldal hibákra utalhatnak leginkább amelyeket javítani érdemes, hogy esetlegesen előrébb kerüljünk a böngészőkben. Itt is kiemeltem pár hibakódot, amelyek elég gyakran előfordulhatnak. Azokat a lapokat ahol 4xx-es hiba a válasz, nem indexeli, a Search console-ban (vagy régi nevén webmester eszközök) pedig az indexelés alatt megtalálható lesz, mint javítandó elem.
Itt található egy kép a 404-es hiba alapértelmezett válasza egy Apache webszervertől.
Ezek a kódok azt jelzik, hogy a szerver nem tudja végrehajtani a kérést (de az nem hibás). Jelzik, hogy a szerver felkészült olyan hibákra is, amiket nem tud elhárítani. Ezek a kódok általában a szerveren futó programok valamilyen hibájára utal. PHP hiba, adatbázis hiba bármilyen probléma, akár a tárhelyünk is betelhet egy nagyobb fájl feltöltésével. Így a kiadott kérést nem sikerült helyesen feldolgozni. Ilyenkor szólni kell a fejlesztőnek vagy a rendszer adminisztrátornak, hogy valamilyen szoftveres probléma áll fenn. Ha 500-as hiba áll fenn, javítani kell.
Forrás: Wikipedia
Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.