Menü

Google Helyezés

Amikor a weboldalunkat indítjuk vagy optimalizáljuk, mindig az első lépés a megfelelő kulcsszavak keresésével kezdődik. A kulcsszavak a legfontosabbak, hiszen a felhasználók azt írják be vagy a google azt ajánlja nekik és a felhasználó azt választja ki.  A keresőben megjelenő eredmény pedig a Google találati lista, ott elfoglalt helyünk pedig a Google találati lista helyezés.

Kulcsszó kutatás

A weblapunk kulcsszó helyezése leginkább a tartalmától függ, ha egy weblap nem is tartalmaz értékes információt az adott témáról a Google nem is fogja azt megjeleníteni rá. A webmester vagy szövegírók egyik feladata, a kulcsszavak kutatása és arra értéket tartalom fejlesztése. Kulcsszavak kutatását például a legegyszerűbben a Google Adwords kulcsszó tervező segítségével lehet megtenni, de ezt csak kezdőknek ajánljuk. Nem éppen felhasználó barát felület és elég lassú is. Egy jó SEO Szakértő-nek bizonyosan vannak már eszközei mint a SemRush vagy AHrefs amely egy weblap url-jét beírva szinte azonnal számtalan kulcsszavat ajánl fel. Erre alapozva a szövegíró már tud a megadott tartalomra és cégre szabott értékes Marketing szöveget írni.

Kulcsszó helyezés

Amennyiben a Google már indexelte a kulcsszavunkkal a megalkotott oldalunkat igen nagy valószínűséggel a Google már meg is fogja jeleníteni a Találati listában. A kulcsszó helyezés pedig pár napig változni fog de be fog állni néhány nap alatt. Ez ténylegesen azt jelenti, hogy közepes verseny setén 10-30 helyezés között fog a weblap megjelenni.

Google helyezés ellenőrzés

A helyezés ellenőrzését a már említett SemRush vagy Ahrefs-el lehet ellenőrizni, de a Google Search console szinte aznap már meg fogja jeleníteni amikor a lap indexelve lett. Érdemes ezt használni. Ha szeretnénk, hogy ha új weboldalunk gyorsan beindexelésre kerüljön, generáljunk sitemap-et vagy kérjük meg az URL ellenőrző eszközzel kérjük meg az indexelés-re.

Ezen eszközökön kívűl elég sok egyéb termék is van a piacon. Sok webes alapú, némelyek letölthető és a számítógépen futnak. Az Ahrefs és Semrush jó termékek a háttérben dolgoznak így nem kell sok időt várni gyakran a végső eredményekre. Hátrányuk, hogy a maximálisan kezelt kulcsszavak licenszhez kötöttek. Minél több kulcsszót szeretnénk követni, annál nagyobb licenszt kell megvennünk, amely bizony éves kiadás. Egy egyszerű weboldal tulajdonos nem biztos, hogy ki tudja ezt fizetni magának. Bár lehet 1 év alatt tudunk annyit javítani a weblapunk látogatottságán, hogy megéri megvenni annyi időre. Sajnos a szinten tartásra már nem feltétlen, de azokra pedig érdemes lehet az olcsóbb eszközöket megvenni.

Vannak ingyenes eszközök amelyek a gépen futnak, elég nagy hibájuk, hogy egy idő után a Google bot alapú támadásnak veszi a lekérdezéseket és Captcha képernyők jönnek fel a kereséskor. Ezzel gátolva meg az adathalászatot és a szervereik túlterhelését.  Ilyen jó ingyenes eszközt a Seobook Rank tracker vagy Traffic travis. 

Weboldalak  és webáruházak keresőoptimalizálása egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

Google helyezés javítás

Ha már a weblapunk megjelenik kulcsszavakra az már nagyszerű, mert a weboldalunkat a Google relevánsnak találta arra a kulcsszóra. Azonban azt tudni kell, a Google találati listában az első 10 helyezettje kapja az átkattintások 90%-át. Az első három helyezett pedig kb a 60%-át. Amennyiben a felhasználó nem kapta meg azt amit keresett, akkor keres tovább alacsonyabb helyezésen levő oldalakra. A 2 oldalon szereplő találatok már kb megkapja a 8-9%-ot, a 3. oldaltól már szinte 0% az átkattintás.

A feladatunk az hogy a Google helyezésünk mielőbb az első 10-be juttassuk.  A helyezésünk ezután már a Technikai és a Offsite SEO feladatok jönnek ezután számításba, ezt a témát már más oldalainkon részletesen kifejtettük, illetve a jövőben sokkal több extra információval fogjuk bővíteni és segíteni olvasóinkat.