Bár a két szót külön-külön sokszor emlegetik, így egy szókapcsolatban is kellene róla hallanunk! Mert a kettő egymás nélkül szinte nem is létezik. Nem lehet helyesen SEO-zni egy oldalt, ha nem vesszük figyelembe a marketing szempontokat. Ismernünk kell a vállalkozás céljait és annak megfelelően a célcsoportot is. Ha ezt tudjuk, akkor nekik kell céloznunk a szövegeinket, azonban nagyon figyelve a SEO támasztotta követelményekre is!
Egy vállalkozás SEO marketing kialakítása során, azaz a 5P (a régi iskola szerint) kialakításakor már előre gondolkozunk, megfogalmazzuk a célokat, a kulcsszavakat, kulcs mondatokat, legfőbb mondanivalókat. Ezek után a különböző csatornákon eljuttatjuk az üzeneteinket a célcsoportunkhoz. Mivel ma már az online világ igen erős, ezért alkalmazkodnunk kell azokhoz a szabályokhoz is, amit az online tért támaszt. Így a szövegeinknek nem csak a célcsoportra kell hatással lennie, de a SEO szempontoknak is meg kell felelnie, hogy azt a keresők is a megfelelő helyekre pozícionálják általa.
Az online marketing terv semmiben nem tér el az offline változattól, mindössze itt az online csatornákat soroljuk fel, az online marketing eszközöket alkalmazását tervezzük meg.
Mit is jelent ez a gyakorlatban?
A célcsoportok meghatározása után átgondoljuk, hogy az évben milyen kampányokat fogunk futtatni ( pl. akciók, nyereményjátékok, újdonságok kommunikálása), ezt egy marketing naptárban elhelyezzük. Átgondoljuk, melyiket milyen módon fogunk kommunikálni (pl Ads vagy Facebook hirdetés, banner kihelyezés, stb), megtervezzük hozzá, hogy mennyi idővel a korábban kell elkezdeni a kampányt kommunikálni, illetve, hogy hová fogjuk terelni az adott kampányból származó forgalmat. Ezeket a landing oldalakat SEO szempontból is helyesen kell megírni, és a látogató nyelvén is kell szóljanak.
Amint megvannak a megvalósítások az eredményeket mindenképp mérni szükséges, ahhoz, hogy láthassuk mely kampány nyereséges és esetleg melyik szorul további finomhangolásra. A ROI jelentése ebben segít nekünk, így érdemes megismerni, hogy könnyen ki tudjuk számolni a konverziós eredményeinket..
Az ügyfelekhez kötődő kapcsolatunkat és azok összes tematikáját PR eszközök segítségével kezeljük, ezen PR eszközök amelyeknek része az Online PR eszközrendszer is. Ezek együttesen szorosan kapcsolódnak az általunk elkészített Online marketing tervünkhöz.
Valójában az online térben szinte mindegy, hol élünk, és milyen ügynökséget, csapatot bízunk meg az online marketingünk kezelésével. Azonban nagyon sok megbízó szereti, ha többször tud személyesen is beszélni a csapattal, vagy legalább egy hozzáértő személlyel. Ezért fontos, hogy csapatunk egyik része Debrecenben él.
Az online térben minden adat rendelkezésre áll, meg tudjuk nézni a konkurenseket, fel tudjuk térképezni a vállalkozás jelenlegi helyzetét. Amiért mégis érdemes városon vagy legalábbis megyén belül választani szoftverfejlesztő csapatot, az az, hogy az off-line tevékenységeket is jobban látják (óriásplakátok, szórólapok, újsághirdetések), így teljesebb rálátásuk lehet a vállalkozásra és a konkurensek mozgására is.
Ahogy már említettük, csapatunk egy része Debrecenhez kötődik, másik része azonban Nyíregyházán van otthon, így a helyi viszonyokat, az off-line történéseket is jobban látja. Sőt, sok nyíregyházi céget talál referenciáink között, akikkel akár azóta is kapcsolatban vagyunk. Vannak közöttük, akik csak néha kérnek egy-egy újítást a weboldalukra, míg másokkal szinte naponta beszélünk, együtt dolgozunk a vállalkozásuk online elhelyezkedésének növelésén (csak zárójelben jegyzem meg sikerrel).
Egyébként az online marketing szabályai Nyíregyházán sem mások, mint a világ bármely pontján!
Weboldalát garantáltan megtalálhatóvá tudjuk tenni, de bővebb információkra kíváncsi olvasson tovább aloldalainkon.
Amennyiben felkeltettük érdeklődősét, ne habozzon lépjen velünk kapcsolatba, hogy segíteni tudjunk kitűnni a tömegből.