Az USP jelentése, egy terméket vagy szolgáltatást teljes mértékben megkülönböztet a versenytársak saját termékeitől vagy szolgáltatásaitól. Az USP rövidítés egy eredetű angol kifejezésből fakad: "Unique Selling Proposition". Magyarul: Egyedi terméktulajdonság, vagy ha pontos fordítását nézzük. Egyedi értékesítési javaslat.
Az értékesítés egyik legsarkalatosabb pontja az, hogy mit és hogyan tudjuk a szolgáltatásunka kommunikálni, hogy az egyedi legyen (ebből fakad a unique jelentése is). Egyediség sokféle lehet:
Ha ezeket megfelelően kommunikáljuk és megtaláljuk azokat a potenciális vevőket, amelyeket ezeket a szempontokat szintén fontosnak tartják, akkor könnyen versenyelőnybe kerülhetünk versenytársainkkal szemben. Igyekezzünk minél több jellemzőt összeszedni termékeinkről és azokat próbáljuk rendszerezni esetleg pontozni. Azokat a szempontok amelyek esetlegesen a versenytársaid jobbak nézd meg, ténylegesen jól csinálják-e és készüljünk fel arra, hogy mi még jobban tudjuk azt megvalósítani.
Az egyedi termék tulajdonságunk az, amely esetlegesen a marketing stratégiánk alapját fogja képezni. Bármilyen média csatornán kommunikálunk a cégünk előnyeit folyamatosan próbáljuk tisztán közvetíteni, ezzel hangsúlyozva előnyeit.
Az USP időről időre változhat, főleg úgy, hogy a versenytársaink is folyamatosan figyelhetik a mi cselekedeteinket, viszont USP változtatás esetén esetlegesen a célközönség is változni fog, amellyel potenciálisan más eredmény is származhat.