Sokakban felmerül a kérdés, amikor PPC vagy Google Ads hirdetést indít valaki, de adott esetben a konkurenciánk meglátja ezt a hirdetést mit tesz. Valószínűleg rákattint nem? Rákattint nem is egyszer. De vajon a Hirdetés kezelők gondoltak erre az esetleges problémára?
A Klick Fraud alapvetően a PPC hirdetésekhez kapcsolódó fogalom. Amikor egy hirdetésre való kattintás nem a hirdettet szolgáltatás vagy termék tényleges érdeklődéséből történik, akkor beszélhetünk, klikkcsalás tényéről. Ide esetlegesen beleszámítanak a nem szándékos, hanem véletlen kattintások is. A hirdető ekkor olyan kattintásért fizet, amely ténylegesen biztosan nem vevőt és értékesítést szerez, hanem csak kifizeti a kattintásért járó díjat, ezzel pénzt veszít.
A csalást sokat sokféleképpen hajthatják vége:
A PPC kampány szolgáltatók, mint a Google komoly figyelmet szentel arra, hogy ez ne történhessen meg. Mivel a Google Ads is csak egy termék vagy szolgáltatás komoly figyelmet fektetnek arra, hogy az ő megrendelői elégedettek legyenek. Kattintásokért a szolgáltatónak fizetünk, de ha ez a költség nem eredményez a nekünk hasznot akkor a szolgáltatásnak nincs értelme, ezáltal hosszú távon a PPC szolgáltatók is veszítenek. Mivel már senki sem akar olyan szolgáltatásba pénzt fektetni, aminek nincs potenciális haszna.
Pontosan emiatt a tisztességes szolgáltatók, komoly erőfeszítéseket tesznek vagy tettek amiatt, hogy ezeket ne lehessen kijátszani. Az algoritmusok nem nyilvánosak, de pl a Google megteszi azt, hogyha
Amennyiben épp Google Ads kampány kezelőt keres, ne habozzon, lépjen velünk kapcsolatba!