Menü

Mit jelent az online marketing?

Röviden összefoglalva minden olyan marketing tevékenység, ami elektronikus. És éppen ez benne a buktató, hogy az olyan gyorsan fejlődő elektronikus adatátvitelre épül. Ezért lehetséges az, hogy a tegnap még szuperül működő csatornák ma már csak árnyékai önmaguknak, csak a pénzt , időt és energiát pumpáljuk bele, míg megtérülése alig észrevehetőek.

Online marketing területek

Ha online marketingben gondolkozunk, akkor bizony számtalan területet kell ismernünk, ha nem is minden területet szakértői mélységben, de azért legalább az alapvető funkcióit. Talán egyiket-másikat nem gondoljuk olyan fontosnak, azonban ez iparág és cég függő is. Nézzük tehet őket a teljesség igénye nélkül:

Weboldal tartalomkezelés

A minőségi weboldal nélkül elég nehéz ma már boldogulni. De mitől minőségi egy weboldal. Attól, hogy az információkat átláthat módon és gyorsan tudja megszerezni a látogató. Ráadásul még a keresőknek is feleljen meg. Plusz, ha mi magunk akarjuk szerkeszteni, akkor minimum elvárás az is, hogy könnyen érthető legyen a szerkesztőfelülete. (Azaz, mi vagy a kollégánk ne töltsön órákat-napokat az oldalunk szerkesztésének megtanulásával, hanem egyszerű, érthető módon tudjon felépíteni egy-egy új oldalt vagy szerkeszteni a már meglévőket.)

E-mail marketing

Talán most sokan felkapják a fejüket, hogy ez bizony elavult, és az emberek már nem olvasnak email-eket, még ha fel is iratkoznak a hírlevélre, sokszor meg sem nyitják az üzeneteket. Mindez talán igaz is! Néhány éve még tömegeket lehetett elérni e-mail-ekkel, ma valóban kisebb ez az érték. DE! Ha jól csináljuk, ügyesen iratkoztatjuk fel a hírlevélre az olvasót, ügyesen kommunikálunk és nem SPAM-eljük tele a postaládáját, értékes -NEKI ÉRTÉKES!- tartalmakat adunk, akkor a leveleink is célt érhetnek. 

Közösségi média marketing

A közösségi médiák térhódításával az ott folytatott marketing tevékenység is egyre nagyobb szerepet kap. Azonban pontosan tudni kell, mire is használhatóak! Sokan például egy közösségi médiában indított hirdetéstől ugyanolyan konverziókat várnak, mint egy Google Ads-ban indított kampánytól. A kettő nem ugyanarra való! A cég stratégiája határozza meg, melyikre kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni.

Google Ads / Google AdWords

A keresők ma már a mindennapjaink részei, és a legelterjedtebb a Google. Ennek fizetett hirdetési felülete az Ads. Sok cégtől hallottuk már: Nem akarok Ads-ra költeni, mert drága! Másoktól meg éppen ezt: Mindenképpen hirdetünk!
Ki kell hogy ábrándítsunk mindenkit! Egyik sem jó hozzáállás, mert mindig a cég stratégiája, költségvetése, hosszú vagy rövidtávú céljai határozzák meg, hogy szükséges vagy nem szükséges ezt az online marketing eszközt használnunk. Ráadásul az, hogy egy adott hirdetés drága vagy sem magán a hirdetésen kívül még számos tényezőtől függ, például a hivatkozott weblap minőségétől, a konkurenciától stb.

Google Shopping Hirdetések

A Google 2019 nyarán indította el a Google Shopping Hirdetés felületét, amely a mai Termék gyűjtő oldalaknak hasonlóan működik. Be kell küldenünk napi szinten hirdetendő termékeinket és azok alap adatait, amelyet kis feldolgozás után a Google Találati eredmények listájában majd megmutat.

Google Analytics

Ha már a keresőknél tartunk, bizony ha egy vállalkozás jelen van az online térben, akkor előbb-utóbb rendelkezni fog weboldallal. Ahhoz pedig, hogy ezt a weboldalt a lehető legjobb pozícióban jelenítsék meg a keresők, és a lehetős legjobban tudják használni a felhasználók, fontos, hogy ismerjük a különböző statisztikákat- analitikákat. Ebben óriási segítség a Google Analytics. Aki ebben az online marketing eszközben jól tud olvasni, az nagyon gyorsan tud reagálni minden vásárlói viselkedésre, esetleges weblap hibára.

  • Google Analytics és Google Adwords

Tartalommarketing

Ahhoz, hogy az oldalunk a keresőkben elől jelenjen meg, szükség van releváns, értékes tartalomra. Ez egyrészt fontos a keresőknek, másrészt fontos azoknak az embereknek, akik később az oldalra érkeznek. Tehát nem csak az a lényeg, hogy frissüljön az oldal és írjunk valamilyen szöveget! A látogatók is találják azt értékesnek és segítse a SEO-nkat is! Ehhez pedig szintén számos eszközre lehet szükségünk, kezdve az Analyticstől, a Search Console-on át a kulcsszó tervező és akár a konkurencia elemző online marketing eszközökig.

SEO-keresőoptimalizálás

Ha valaki egy adott problémára keres a Világhálón és mi arra a problémára tudunk megoldást, akkor az az érdekünk, hogy a keresők meg is mutassák a cégünket. És ne csak megmutassák valahol egy lista legvégén, hanem lehetőleg a lista elejére tegyék. Éppen ebben segít a keresőoptimalizálás. Azonban, ez az online marketing terület is 3 részre bontható. Az elsőt már említettük, a tartalommarketing, a második a technikai SEO és a harmadik az off-site SEO (talán backlink- szerzésként fogalmazhatjuk meg legjobban).

Online marketing stratégia

Az online marketing stratégia célja pontosan az, ami a marketing stratégia célja, vagyis, hogy támogassa a vállalkozást céljai elérésében, ami egy piaci vállalatnál a profit megszerzését jelenti. 

Mi kell ahhoz, hogy jól rakjuk össze az online marketing stratégiánkat?
Csak gondoljuk át, hogyan érjük el leghatékonyabban a régi és az új vevőinket, hogyan tudjuk őket rávenni a vásárlásra. 

Az előbb felsorolt eszközök mind segítenek nekünk ebben. Nem kell mást tennünk, mint megterveznünk a különböző kampányokat a különböző célcsoportokra, majd hozzárendelni a leghatékonyabb online marketing eszközünket és végrehajtani az előirányzottakat.

Kapcsolatfelvétel

Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.

Kapcsolódó Keresőoptimalizálás Blog bejegyzések