Az online marketing az egyik leggyorsabban változó iparág a világon. Az utóbbi három évtizedben, mióta az internet megszületett és behálózta az egész világot, szinte minden egyes iparágat fenekestül forgatott fel. Kétségtelen, hogy egy teljesen új világ keletkezett, és a korábban ismert fizikai valóság mellett kialakult egy virtuális tér is, amely máshogy működik, mint amit eddig megszokott az emberiség. A jelenkort az információ korának nevezik, hiszen az internet akkora információáramlást tett lehetővé, amelyre a történelem során még soha nem volt példa. Az internet előtti világ talán legjobb oktatási intézménye az iskola volt, a legjobb eszközt pedig a könyvek jelentették. Ám ebben az új, hihetetlenül felgyorsult világban a könyvek sokszor túl lassúnak számítanak, főleg ha egy olyan dinamikusan változó iparágról beszélünk, mint az online marketing. Éppen ezért nagyon fontos, hogy amit olvasunk, abban releváns és időszerű információkat találjunk. Cikkünk pontosan ebben nyújt segítséget!
Amikor online marketing könyveket keresünk, az egyik legfontosabb információ a publikálás dátuma. Ebben a szegmensben olyan könyveket keresünk, amelyek: Minél frissebbek, tehát a legújabb trendeket, algoritmus-változásokat vagy marketing stratégiákat és tippeket tartalmazzák Örökzöldek, tehát olyan információkat tartalmaznak, amelyek teljesen függetlenek az online világ gyors változásaitól Az előbbi kategória mellett azt hozhatjuk fel érvként, hogy míg egy évtizeddel ezelőtt az 1 évesnél régebbi könyvek gyakorlatilag biztosan elavultnak számítottak, addig ma már korántsem változik ilyen gyors mértékben az iparág, és a jól sikerült bestsellerek akár évekig megállják a helyüket, még akkor is, ha közben új online platformok, algoritmus frissítések, marketing szoftverek vagy BTL módszerek válnak elérhetővé. Utóbbi kategóriának pedig azért van és lesz a jövőben is létjogosultsága, mert nem a specifikus marketing csatornákkal, hanem egy sokkal általánosabb dologgal foglalkoznak: az emberi pszichológiával. Azonban felesleges különbséget tenni a két kategória között, hiszen egy jó online marketingesnek mindkettőre szüksége van – ismernie kell a legfrissebb és működő módszereket, ugyanakkor képben kell lennie azzal is, hogy miként működnek az emberek. A legjobb marketing könyveket is ezek alapján állítottuk össze, így megtalálhatóak benne a legfrissebb művek mellett az örök klasszikusok is.
A legjobb online marketing könyvek 2021-ben
1. Gary Vaynerchuk - Hasíts!
Gary Vaynerchuk nevét senkinek sem kell bemutatni, aki az elmúlt 10 évben bármilyen módon is megfordult valamilyen online marketinges körökben. Talán a legnépszerűbb online és közösségi média marketingesről van szó, aki ráadásul még hiteles is: előbb a családi bor webshopjukat építette fel egy multimillió dolláros üzletté, majd felépítette az USA egyik legnagyobb közösségi média ügynökségét. A Hasíts! az egyik legfrissebb könyve, de sokan azt mondják, hogy talán az egyik legjobban sikerült műve is egyben. A könyvben megmutatja a legfrissebb közösségi média trendeket, valós, sikeres esettanulmányokat mutat be – mindeközben pedig konkrét stratégiával és taktikákkal látja el az olvasót. Mindezt olyan könnyű nyelvezettel teszi, hogy a kezdők és a haladók is tökéletesen el tudnak benne mélyülni. Amennyiben a céged vagy te magad online marketinggel vagy közösségi médiával szeretnél foglalkozni – még ha nem is ez a legfontosabb fókuszod – ezt a könyvet mindenképpen vásárold meg!
A Hatás az egyik legfontosabb mű a marketingesek eszköztárában. A befolyásolás 6 alapelvét mutatja be, amelyek a következők: A hiány elve A következetesség elve A társadalmi bizonyíték elve A vonzalom elve A tekintély elve A kölcsönösség elve Mindezeket pedig valós kutatások alapján mutatja meg, hiszen a mű szerzője egy olyan marketinges szakember, aki elsősorban pszichológus és kutató. Nem csoda tehát, hogy a könyv ilyen gyakorlatias lett. Bárkinek, aki szeretne javítani az emberi kapcsolatain – mind személyesen, mind pedig marketing értelemben – érdemes beszereznie ezt a művet!
A Ragályos! korunk talán legfontosabb képességét tanítja meg nekünk: Hogyan tudunk olyan tartalmat gyártani, amit az emberek megosztanak? Az előző műhöz hasonlóan itt is 6 alapelvben sorolja fel a szerző a kutatásaiból kapott eredményeket. Ezt a tudást pedig bárki, bármikor, bármilyen témában fel tudja használni, amennyiben az a célja, hogy a tálalt információt megosszák egymással az emberek. Ha a céged rendelkezik közösségi médiás jelenléttel, erősen ajánlott a könyv elolvasása és megtanulása. A közösségi médiával foglalkozó marketingeseknek pedig kötelező!
M. J. De Marco műve olyan szemszögből mutatja be az online vállalkozások működését, amire a többi könyvben nem találunk példát.
A mű ugyanis csak félig nevezhető online marketing könyvnek – emellett bőséges információval lát el minket arról, hogy melyek a siker összetevői, és miként érheti el bárki, tekintet nélkül a hovatartozására, nemére, korára vagy intelligencia szintjére.
Mint minden szakma, az online marketing is fókuszált, hatékony gondolkodást kíván, amivel a legtöbb szakmai mű nem foglalkozik.
Éppen ezért van szükség az online marketing könyvek mellett üzleti és önfejlesztő művekre is, hiszen ezáltal megtanulhatunk rendszerben gondolkodni, és a többi szakemberhez képest sokkal szélesebb perspektívába tudjuk majd helyezni a piac működési mechanizmusait.
Russell Brunson egy online marketinges, aki startupjával olyan sikereket ért el, amiről a legtöbben csak álmodoznak. Egyetlen adat is mindent elmond: a szoftvercége több, mint 360 millió dollárt ér. A szakmai könyveknél általánosságban elmondható, hogy érdemes olyan előadókat keresnünk, akik hitelesek, és nem csak elméletben tudják nagyon jól a különböző alapelveket, hanem azokat a gyakorlatban is bizonyítják nap mint nap. Russell Brunson pontosan ilyen, így az Online marketing mesterfogások mellett érdemes szemezgetni a többi művéből is – megéri! Az internet megjelenésével hihetetlen fejlődési hullám söpört végig a világon. Szinte minden iparágat fenekestül forgatott fel a virtuális tér megjelenése, de az online marketing még ezek között is egyedülálló, hiszen napról-napra változik. Emiatt a könyvek már túl lassú médiumoknak számítanak, ezért célszerű olyan műveket keresni, amelyek örökzöld alapelveket tartalmaznak, és amelyeken nem fog az idő, vagyis 10 év múlva ugyanolyan jól és hatékonyan működnek a benne foglaltak, mint a könyv megírásakor.Összefoglalás