Tervezed, hogy eladod a termékeidet online? A jelenlét a weben elengedhetetlen a mai világban. És ehhez szükséged van egy weboldalra. Ha sikerül a blogoddal kellő számú követőt összegyűjtened, akkor őket a leendő weboldaladra irányítva, akár értékes ügyfelekké is konvertálhatod. Plusz nem elhanyagolható szempont, hogy a blogot a weboldalad mellett is folytathatod. Most azt is megtudhatod, hogy milyen dolgokra érdemes odafigyelned ahhoz, hogy kiemelkedj a tömegből és valóban értékes honlapot hozz létre
A sikeres weboldal figyelembe veszi a vállalat értékeit, élményt nyújt a felhasználó számára, és aktívan termel új érdeklődőket és ügyfeleket. Ha te leginkább bloggolásra használod a weboldalad, vagy egy személyes honlapról van szó, amelyik a portfóliódat mutatja be, és legfeljebb csak néhány terméket szeretnél eladni, például krémeket vagy online kurzusokat, a hagyományos honlapkészítő szoftver – e-kereskedelmi kiegészítő opciókkal – jobban megfelel majd a céljaidnak, amellett, hogy képes kezelni a te webshopodat is.
Különböző célközönség tartozik különböző honlapokhoz. Nem ugyanazokat az embereket szeretné megszólítani egy mérnöki szolgáltatásokat felajánló, vagy a szépségiparral foglalkozó céges weboldal. Ha nem vesszük figyelembe a célközönséget a tervezés során, akkor könnyen zátonyra futhatunk új honlapunkkal, még akkor is, ha az összes modern fejlesztés megtalálható a weboldalon.
Az első lépés az, hogy meghatározzuk, kiket szeretnénk megszólítani. Ez a folyamat különös fontossággal bír, mivel ez alapján fogod felépíteni a honlap egészét. Ilyenkor meghatározhatod az életkort, nemet, lakóhelyet, vagy azt, hogy milyen nyelven szeretnéd megszólítani őket. Ha ezeket meghatározod, akkor a célközönség függvényében tudod meghatározni a potenciális vevőidet.
A látogatók szemszögéből kell megvizsgálnod, mire lehet szükségük, ha a honlapodra érkeznek. Törekedni kell arra, hogy a saját véleményedet háttérbe szorítsd, és azt próbáld kihangsúlyozni, amire a látogatóknak, ügyfeleknek szüksége lesz. Sokszor előfordul, hogy a honlap tulajdonosa nem tartozik a célközönség közé, ő csak el akarja adni a szolgáltatásait, termékeit. Ilyenkor könnyen lehet, hogy az ő véleménye nem egyezik a vásárlókéval. De ennek kicsi a valószínűsége, ha korábban már szimpatizáltak a blogoddal.
A weboldal-készítők tökéletes megoldást kínálnak magánszemélyek és kisvállalkozások számára egy weboldal létrehozásához, fejlesztő alkalmazása nélkül. A legjobb weboldal-készítő megtalálása azonban bonyolult lehet a kezdők számára. Olyan sok weboldal-készítő van a piacon, honnan tudod, hogy számodra melyik a megfelelő megoldás? Mire ügyelj a kiválasztásnál? Itt találsz eszközöket, amik segítenek ennek a célnak az eléréséhez. De mielőtt összehasonlítanád a legnépszerűbb weboldal-készítőket, javasoljuk, hogy írd le, milyen céljaid vannak, és milyen funkciókat szeretnél látni a webhelyeden. Lehet az blogrészlet, fotógaléria, online áruház (e-kereskedelem), foglalási rendszer, kapcsolatfelvételi űrlap, SEO funkciók, közösségi
média funkciók stb. Ha nem vagy biztos abban, hogy mit szeretnél, akkor keress inspirációt a versenytársaidtól vagy más webhelyekről.
Miután a tartalmakat egy egyszerű kezelői felületen keresztül felvisszük a rendszerbe, azok már automatikusan jelennek meg a weboldalon, az előre kiválasztott dizájnhoz igazodva. Ezeket a rendszereket szakember nélkül is lehet használni, mert a CMS segítségével pár kattintással össze lehet állítani egy blogot, ezzel időt és pénzt takaríthat meg. Azonban, ez általában csak egy keretet takar, és az oldal infrastruktúrája (pl. a tárhely, a domain, vagy szerverszolgáltatás) nem tartozik a csomagba. Ilyen CMS a WordPress.org, a Drupal, vagy a Joomla.
Ezeket a tulajdonságokat kiemelkedően fontos figyelembe venni, annak függvényében, hogy mennyire értesz a weboldalak elkészítésének technikai oldalához. Kezdésnek feltétlenül válassza a legegyszerűbb blogolási platformokat (Medium, Tumblr), míg a haladó számára kifinomultabb és testreszabhatóbb szolgáltatásokat (WordPress.com, Typepad) is kipróbálhat. Ha már a HTML-ben, CSS-ben, vagy akár a PHP-ban is jártas vagy érdemes a CMS-eket is kipróbálnod. (WordPress.org, Joomla, Drupal)
Ha még nincs gyakorlatod, érdemes egy ingyenes platformmal kezdeni, amely nem igényli a kódolási nyelvek ismeretét, míg haladóként valószínűleg nagyobb szabadságot szeretnél a webhely építéséhez, ezért inkább a fizetettet opciókat fogod előnyben részesíteni.
Az ingyenes honlapok minden ihletett megadnak az embernek, hogy meg tudja osztani a véleményét, tapasztalatait, vagy csak egyenesen jövedelemforrást biztosítanak.
Az első lépés annak megválasztása, hogy melyik sablonból és témából szeretnénk megvalósítani az oldalunkat. Ez határozza meg azt a keretet, amelyre az oldal létrehozásakor számítunk. A weboldal sablonoknak komoly hátránya, hogy a kiválasztott sablont más is használhatja, akár a konkurencia is.
A díjmentesen weboldal szolgáltatást kínáló online portálok általában kötött, sablonokra épülő strukturális felépítést adnak, minimális személyre szabhatósággal. A legtöbb esetben pedig ezek megjelenése már laptopon és táblagépen is bajos, az okostelefonon pedig szinte elviselhetetlen.
Általában valamilyen díjmentes aldomaint is adnak ajándékba. A domain név nemcsak presztízs kérdése, hanem szerepet játszik a keresőmotorok optimalizálásában is. A megfelelő kulcsszavakat vagy cégnevet tartalmazó, könnyen megjegyezhető webcím helyett, kár lenne valamilyen ingyenes szolgáltatást hirdető aldomain mellett dönteni.
Sok esetben az ingyenességért cserébe reklámblokkokat, reklámcsíkokat vagy felugró hirdetéseket helyeznek el a holnapodra. A használhatatlan megjelenésű oldalról a látogatók másodpercek alatt elkattintanak. Ennek köszönhetően pedig újabb és újabb ügyfeleket veszít a vállalkozásod.
Tehát láthatjuk, hogy nincs olyan sablon, amelyet minden weboldalra be lehetne húzni, ezért minden webhelyet tudatosan kell megtervezni és fejleszteni, egyedi kritériumok alapján. Ha figyelembe vesszük azokat, akik ellátogatnak a weboldalunkra és saját igényünk, elképzelésünk szerint tervezzük meg a weboldalt, akkor nagyobb eséllyel érhetünk el eredményeket.
Mindig győződj meg arról, hogy az általad választott webhelykészítő képes-e az igényeid kielégítésére az üzleti növekedés során. Ne sajnálj rá pénzt költeni, hiszen egy jó minőségű honlappal meg fog térülni.