Az elektronikus kereskedelem jelentése vagy e-commerce jelentése nem más, termékek és szolgáltatások Interneten történő árusítását és értékesítését jelenti. Illetve a teljes értékesítés folyamatát, amelybe nem csak ezen termékek ajánlását és marketing eszközökkel való eladás ösztönzését, hanem a tranzakcióhoz szükséges adatok, pénzügyi feltételek ás vásárlóhoz való szállítás teljes megvalósítását.
Tehát potenciális vásárlóinknak nem csak felajánlani kell tudni a termékeinket hanem, azt el is juttatni számára. Ehhez szükség van jó és esetenként olcsó szállítási módok és fizetési opciók felajánlására.
Amikor egy vásárlónk ellátogat boltunkba esetek igen nagy százalékában még nem biztosan, hogy tudja milyen terméket szeretne. 60-70%-ban csak érdeklődik és a számára a legjobb ár-érték arányban a lehető legjobb opciót szeretné kiválasztani. Ma már egy webáruháznak nem csak az a feladata, hogy felsorolja, hogy mit vehet meg egy webáruházban, a több ezer termék közül választani is kell tudni. A legfontosabb, hogy a termékeinket kategorizáljuk. Esetenként két szintű kategória megfelelő, de nagy termékszám esetén már 3 szint is kellhet, leginkább ha SEO szempontjait is és akár a felhasználó élményt is nézzük.
Egy-egy kategóriában így is több száz termék is lehet, ezek közül tudni kell választani, így egy termék szűrő amely amely a termék paraméterek alapján képes a legpontosabb és leggyorsabb eredményt produkálni, nagyon fontos.
Vásárlóink esetleg találtak maguknak elég könnyen és gyorsan számukra megfelelő terméket, de azt legtöbbször először nem vásárolják meg. Sokszor ellátogatnak más webáruházakba is és összehasonlítják az árakat esetleg megveszik a legolcsóbb helyen. De mit tehet egy e-kereskedő, hogy minél többen válasszák az adott webáruházat?
A legtöbb webáruház alapfunkciói közé tartozni kell egy rakat marketing eszköznek, amely segíti a döntést, hogy mégis nálunk vásároljon:
csak pár elem a sok közül amelyek segítenek az ügyfelet rábírni, hogy nálunk vásároljon. Ezen eszközök hatékony használatával a könnyen elérhetjük, hogy ne csak 1-2 hanem akár 50-100 rendelésünk legyen naponta. (Persze ehhez már nagy számú látogatóra is szükségünk van, azonban ez nem a mostani cikkünk témája).
Amikor az ügyfelünk már döntés előtt áll, még egy próbatétel jön, hogy ténylegesen lesz-e konverziónk az pedig a rendelés véglegesítése. Itt a kosarak 40-50%-át szokták az ügyfelek elhagyni, mert megpillantják az esetleges szállítási költségeket, így lehet elállnak a rendeléstől és inkább helyi megoldást keresnek.
Érdemes minél több és gyorsabb szállítási és fizetési opciókat felajánlani, ezzel is segítve az ügyfelet a döntés meghozatalában. Itt akár felajánlhatunk Ajándékot a kosara alapján, lehetőleg itt is fogjuk a az ügyfelek kezét.
A rendelés véglegesítése után a munka csak elkezdődik, mivel mint e-kereskedelem szakembernek innen kezdődik a tényleges munka, hogy az új ügyfélnek ne legyen rossz szájíze a vásárlás után. Lehetőleg a rendelés után próbáljuk megkeresni az ügyfelet, email-ben vagy telefonon, ha szükséges. Ha pár termék a kiírtakkal ellentétben nincs raktáron, akkor mindenképp tegyük meg, hogy tudja esetlegesen meddig kell várni a beérkezésre.
A legjobb az, ha minden készleten van, persze ez nagyon nehéz, de ha mégis akkor szinte nyert ügyünk van, ezt akár okos marketing-el előnyünkre is fordíthatjuk olyan webáruházakkal szemben, ahol nincs raktárkészlet és mindenre napokat, heteket kell várni.
A csomagot biztonságosan csomagoljuk be és adjuk fel mielőbb az ügyfélnek. Az ügyfelet mielőtt értesítsük, hogy a rendelése feladásra került, ezt lehet manuálisan vagy automatikusan is.
Egy jó webáruházban a vásárlástól az áru kézhezvételéig nem is kell eltelnie egy napnak sem, de az átlagos idő 2-3 nap, ami jónak mondható.
A mi megoldásainkra egyértelműen jellemző, hogy alapvetően nincs szükség sok plugin indításához vagy a kód piszkálásra, csak az adminisztrációs felület beállításaival mindent megtehetünk, hogy a webáruházunk igazán sikeres legyen. Ezután már csak kitartásra és megfelelő hozzáállásra van csak szükség.
Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.