A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett hirdetés. A banner hirdetés általában egy kép vagy valamilyen speciális grafikai megoldás amelyen szövegek is helyet kapnak.
A bannerek hirdetés lehet:
A bannerek célja egyszerű felhívni a figyelmet egy speciális termékre, eseményre, bármire:
Lehetőleg arra ösztönözni a látogatót, hogy rákattintson a bannerra. – A látogató ilyenkor átirányításra kerül a hirdető weboldalára ahol többet megtudhat az adott témáról, ami érdekelheti. A bannerek az évek során sokat okosodtak, csak azzal, hogy meglátogatunk egy oldalt, vagy kosárba tettónk egy terméket majd esetleg nem vásároltunk meg. A jelenlegi megoldásokkal a felhasználó további érdeklődését segíthetjük elő Remarketing hirdetéssekkel - bannerekkel, így amikor másik weboldalon nézeget, ami termékünk vagy ahhoz nagyon hasonló termékek jelenhetnek meg számára.
Kattintás után fontos, hogy a felhasználó olyan oldalra kerüljön ami miatt a banner hirdetésre kattintott. A hirdetés céloldala ilyenkor lehet:
A banner készítés régen, csak egy kihelyezett figyelemfelkeltő kép volt, amelyre az felhasználók kattinthattak ha kedvük tartotta. Azonban régen ezek a banner megjelenések tényleges letöltéshez voltak kötve. Így egy olvasottabb weboldal esetében rengeteg megtekintés volt lehetséges (még akkor is ha esetleg a felhasználó ténylegesen nem is látta az képet), a számláló ketyegett a banner tulajdonosának. Így lehetett az, hogy egy banner kihelyezés rendkívül drága lett, de igazából forgalmat nem generált.
Erre a problémára jött megoldásként a nagy Ad vállalatok hozzáállása, amikor is csak akkor fizet valaki, ha ténylegesen kattintanak a hirdetésre. Ezzel alapvetően megváltoztatták a piacot, a régi megoldások egy pillanat alatt eltűntek. A Google és a többiek pedig letarolták a piacot.
Később pedig, amikor elindultak a remarketing kampányaikkal, ezeket a hirdetéseket pontosan tudták pozícionálni, ezzel emelve a lehetséges konverzió mértékét.
Termék, szolgáltatás értékesítése
A bannerhirdetések célja néha az, hogy vásárlásra sarkallják a felhasználókat. Ilyen esetben a megfelelő elhelyezés nagyon fontos, hogy a hirdetés tényleg relevánsnak hasson. Tehát az érdeklődő közönséget érjen el, ezzel növelve a lehetséges konverziót. Érdemes folyamatosan követni egyes hirdetéseink teljesítményét, így azokat folyamatosan optimalizálva annak hatásfoka is folyamatosan emelkedni fog.
Az ügyfelek figyelmének felkeltése
Az ügyfél figyelem felkeltésénél leginkább a célközönség meggyőzése a cél. Érdemes tehát erre koncentrálni, hogy eredményesek lehessünk. Lehet nem a legszebb grafika lesz a nyerő, de lehet egy frappáns szlogen elviszi a hátán a kampányt. Figyeljük folyamatosan, milyen reakciók jönnek az egyes változatokra és érdemes a rosszul teljesítő elemeket levenni vagy módosítani.
Leárazások és akciók
A bannereket talán erre használják a legtöbbször. Élénk kiemlő színek, jellemzik, ezzel felkeltve a figyelmet.
A bannerek készítését akár Paint-ben is elvégezhetjük, de ha egy jó marketing eszközt ajánlhatok, az a Canva képszerkesztő lenne. Ebben az eszközben elég gyorsan lehet majdnem professzionális megoldásokat készíteni, minimális Design tudással. A beépített sémák segítségével.
Amikor próbáltam tényleg néhány perc alatt tetszetős és szép bannert tudtam készíteni nagyon gyorsan lehet más formára alakítani.
Több ügyfelünk elkezdte alkalmazni a saját oldalán is, amivel belső promóciós anyagokat készítenek pillanatok alatt. Ezzel is rengeteg időt megspórolva.
Előnyei:
Képeket bármilyen formátumban el lehet menteni., így ezzel sem kell foglalkozni.
Facebookon a személyes profilon és üzleti oldalon más más képméretek kellenek, ezek összefoglalása itt található:
Profilkép méret | minimum 180×180 px |
Borítókép méret | 820×312 px, 1640×624 px |
Borítókép méret mobilon | 555×312 px, 1110×624 px |
Borítókép méret (profil) | 851×315 px, |
Borítókép méret mobilon (profil) | 555×312 px, 1110×624 px |
Borítókép videó | 820×312 px, |
Borítókép videó mobilon | 1110×624 px |
Eseménykép, eseménykép videó | 1000×524 px |
Eseménykép, eseménykép videó mobilon | 966×524 px |
Csoport képmérete | 1005×406 px, 820×332 px |
Csoport képmérete mobilon | 777×406 px |
Üzenőfalon | 1080×1350 px |
1200×628 px | Képarány: 1.91:1 |
1080×1080 px | Képarány: 1.91:1 |
Részletes leírást az összes lehetséges képméretről érdemes átolvasni a facebook hivatalos leírását is.
Profilkép méret | 1080×1080 px, minimum 110×110 px. |
Használható kép formátumok | JPG, PNG, GIF |
Ajánlott képméret | 1080×1080 px |
Négyzetes képnél | 600×600 px |
Fekvő képnél | 600×315 px |
Álló képnél | 600×750 px |
Használható kép formátumok | JPG, PNG |
Fájlméret | 30 Mb |
Borítókép / header méret | 2560×1440 px |
Fájlméret | 4 Mb |
Template PSD formátumban | Photoshop |
Képméret | 1280×720 px |
Fájlformátum | JPG, GIF, BMP, PNG |
fájlméret | 2 Mb |
Fejléckép méret | 1500×500 px. |
Profilkép méret | 400×400 px |
Használható kép formátumok | JPG, PNG, GIF |
Fejléckép méret | 1584×396 px |
Háttérkép méret | 1536×768 px |
Profilkép méret | 400×400 px |
Fájlméret | 150 KB |
Használható kép formátumok | PNG, JPG |
Támogatott méretek | 300×600 160×600 120×600 336×280 300×250 728×90 468×60 320×50 240×400 250×250 200×200 970×90 320×100 970×250 300×1050 1200×628 |