Értékesítési folyamatról vagy pipeline-ról akkor beszélünk, ha vagy egy megismételhető feladatsor, amelyet az értékesítés folyamatosa végrehajt, annak érdekében, hogy egy üzletkötés sikeresen megtörténhessen.
Az másképpen tehát egy ügyfél vagy Lead életútja a termék vagy szolgáltatás megismerésének pillanatától kezdve a szolgáltatás megvásárlásáig vagy az üzletkötés teljes lezárásáig.
Az értékesítő ütemtervként tekinthet az ügyfélre, mint potenciális következő vásárlóra, így akár folyamatokat is alkalmazhat annak érdekében, hogy potenciálisan több ügyfelet képes legyen egyszerre sikeresen kezelni. A folyamat mivel legtöbbször fix 7 lépésből áll, a legtöbbször KanBan módszer szerint nagyon egyszerűen egy pillantás alatt meg tudjuk mondani, hogy éppen melyik ügyfelünkkel milyen fázisban járunk.
Az értékesítési folyamat egyik lehetséges állapotlistája:
Ott ahol a folyamatok tiszták és átláthatók akkor az értékesítők munkáját pontosan követni lehet, azonban ott ahol ezt nincs így követve vagy definiálva, ez a folyamat nem átlátható és esetlegesen nem követhető. Sokszor azt mondják, amíg megfelelő mennyiségű megrendelés érkezik ez nem is fontos, úgy csinálja ahogy jónak látja, amíg működik. Ezt azonban érdemes hosszú távon felülvizsgálni, hogy lehetőség legyen a pontos után követésre és ellenőrzésre.